“آژنگ نیوز”:کتاب”حرفه و صنعت فوردیسم جهانی: آلمان نازی، روسیه شوروی و رقابت بر سر نظم صنعتی”نویسنده: استفان جی. لینک .این کتاب تاریخ جهانی جدید فوردیسم از رکود بزرگ تا دوران پس از جنگ جهانی دوم را توصیف میکند.

جلد گالینگور قیمت: ۳۵.۰۰دلار / ۳۰.۰۰ پوند .منتشر شده: ۵ دسامبر ۲۰۲۳ صفحات: ۳۲۸

درباره کتاب

همانطور که ایالات متحده در دهه های اول قرن بیستم به برتری رسید، ناظران خارج از کشور قدرت اقتصادی آمریکا را مستقیماً با صنعت رو به رشد خودروسازی آن مرتبط کردند. در دهه ۱۹۳۰، در تلاش برای تقلید و به چالش کشیدن آمریکا، مهندسان از سراسر جهان به دیترویت هجوم آوردند. در میان آنها متخصصان نازی و شوروی بودند که به دنبال مطالعه، کپی کردن و گاهی سرقت تکنیک های تولید انبوه خودروهای آمریکایی یا فوردیسم بودند. کتاب حرفه جهانی فوردیسم نشان می دهد که چگونه آلمان و اتحاد جماهیر شوروی فوردیسم را در میان بحران گسترده اقتصادی و آشفتگی ایدئولوژیک پذیرفتند.

حرفه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این کتاب برجسته، نقش حیاتی دولت‌های فعال در دگرگونی‌های صنعتی جهانی را بازیابی می‌کند و دهه سی جهانی را به عنوان عصر توسعه رقابتی شدید، تبارشناسی جدیدی از نظم صنعتی پس از جنگ ارائه می‌کند. استفان لینک ریشه های فراموش شده فوردیسم را در پوپولیسم غرب میانه آشکار می کند و نشان می دهد که چگونه دیدگاه ضد لیبرالی هنری فورد از جامعه برای هر دو رژیم شوروی و نازی جذابیت داشت.

او بررسی می کند که چگونه آنها خود را به عنوان آنتاگونیست های آمریکا در واکنش به هژمونی فزاینده آمریکا و تغییرات لرزه ای در اقتصاد جهانی در طول سال های بین دو جنگ قرار دادند، و نشان می دهد که چگونه بازدیدکنندگان دیترویت مانند ویلیام ورنر، فردیناند پورشه و استپان دیبتس به گسترش نسخه های فوردیسم در خارج کمک کردند.

آنها در جنگ کامل حرفه جهانی فوردیسم این تصور را به چالش می کشد که تولید انبوه جهانی محصول انترناسیونالیسم لیبرال پس از جنگ جهانی دوم است و نشان می دهد که چگونه برای اولین بار در دهه ۳۰صنعت جهانی آغاز شد و چگونه گسترش فوردیسم مسیری کاملا غیر لیبرال داشت.

جوایز و تقدیر :برنده جایزه کتاب استوارت ال برنات برای بهترین کتاب اول، انجمن مورخان روابط خارجی آمریکا. لوح تقدیر برای جایزه مایکل اچ هانت در تاریخ بین المللی، انجمن مورخان روابط خارجی آمریکا .برنده جایزه هربرت باکستر آدامز، انجمن تاریخ آمریکا .

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *