“آژنگ نیوز”: خانم لی میلر، عکاس جنگی آمریکایی، در حال استحمام در وان آدولف هیتلر در آپارتمانش و ساعاتی پس از خودکشی هیتلردر شهر مونیخ است.

وان هیتلر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لی میلر یک عکاس آمریکایی بود که در طول جنگ جهانی دوم برای Vogue بریتانیا کار می کرد. او به عنوان یک مدل شروع به کار کرد، اما مشتاق بود که پشت دوربین حرکت کند. در آغاز جنگ در سال ۱۹۳۹ میلر پیشنهاد داد که به عنوان عکاس برای Vogue کار کند – پیشنهادی که در ابتدا رد شد.امااو در نهایت موافقت کرد که برای ادوارد استیچن، عکاس ارشد ووگ آمریکایی کار کند..

درهنگامی که عکاسان مرد مجله به خدمت جنگ رفتند، او شروع به عکاسی از مد و سبک زندگی Vogue کرد. دولت متوجه شد که مجلات زنان نقش مهمی در کمک به خوانندگان خود برای مقابله با تغییرات و چالش‌های ناشی از کمبود زمان جنگ، جیره‌بندی لباس و ورود زنان به نیروی کار در تعداد بیشتری ایفا می‌کنند. کارهای میلر برای این مجله خیلی نقش مهمی در این زمینه داشت.

پس از آغاز نظام اجباری اجباری زنان در دسامبر ۱۹۴۱، زنان حق انتخاب شغل در صنعت یا پیوستن به یکی از خدمات کمکی یا پرستاری را داشتند. میلر چندین مجموعه عکاسی درباره زنانی که به طرق مختلف در تلاش جنگ مشارکت داشتند، تهیه کرد

عکاس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با گسترش جنگ، میلر از عکاسی استودیویی به گزارشگری در میدان رفت. او یکی از چهار عکاس زن بود که به‌عنوان خبرنگار رسمی جنگ در نیروهای مسلح ایالات متحده معتبر بودند. میلر در ژوئیه ۱۹۴۴، یک ماه پس از تهاجم متفقین به اروپای تحت اشغال نازی ها، وارد نرماندی شد. در مرحله اولیه تهاجم، هیچ خبرنگار زن جنگی اجازه نداشت با نیروی اعزامی متفقین همراهی کند. اولین مأموریت او گزارش دادن درباره پرستاران ارتش آمریکا بود که در بیمارستان صحرایی نزدیک ساحل اوماها، یکی از دو سواحل تهاجمی آمریکا، کار می کردند.

میلر همچنین نیروهای متفقین را هنگام پیشروی به سمت آلمان در اوایل سال ۱۹۴۵ همراهی کرد. در اینجا بود که آنها وحشت جنایات نازی ها را دربخشهای مختلف تحت سلطه نازی ها مشاهده کرد. عکس‌های میلر از اردوگاه‌های کار اجباری آلمان یکی از قوی‌ترین عکس‌های او هستند و صحنه‌هایی که در آنجا مشاهده کرد تأثیری ماندگار بر او گذاشت.

میلر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

عکس از میلر در داخل وان هیتلر در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵، درست چند ساعت پس از بازگشت میلر از اردوگاههای کار اجباری گرفته شده است. این ترکیب که برای تحقیر نازی ها طراحی شده به دقت توسط میلر و دیوید ای شرمن، دوست صمیمی و عکاس تنظیم شده است. پرتره ای از هیتلر که در آن روز خودکشی کرد، روی لبه حمام قرار دارد و چکمه های میلرکه هنوز کثیف است و ازگل و لای اردوگاههاپوشیده شده اند، عمداً روی حمام هیتلر مانده اند. میلر به ندرت از تجربیات دوران جنگ خود صحبت می کرد، که تلفات عاطفی شدیدی بر او وارد کرد. تنها پس از مرگ او در سال ۱۹۷۷بود که پسرش کارهای او را که در اتاق زیر شیروانی خانه خانوادگی آنها پنهان شده بود، کشف کرد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *