“آژنگ نیوز”:اولین شماره مجله لایف در چنین روزی در سال ۱۹۳۶ (۱۳۱۵خورشیدی)منتشر شد . این مجله بعدها به پیشگام عکاسی خبری و یکی از نیروهای اصلی در توسعه آن حوزه تبدیل شد.

عکس روی جلد تصویرسد فورت پک بود که توسط مارگارت بورک وایت تهیه شده است.مارگارت بورک وایت یکی از چهار عکاس اصلی مجله LIFE شد که شامل آلفرد آیزنشتاد، توماس مک‌آوی و پیتر استوکپل می‌شد.

لایف - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مجله لایف در شهر نیویورک وبا مشارکت جان ایمز میچل و اندرو میلر تأسیس شد. میچل ۷۵درصد از سهام مجله و ۲۵ درصد باقیمانده متعلق به میلر بود. هر دو مرد دارایی خود را تا زمان مرگ حفظ کردند.

این مجله ۹۴ صفحه ای یک مجله آمریکایی است که مصاحبه، مقاله، کاریکاتور و عکس منتشر می کند. از سال ۱۹۷۲، لایف دو بار انتشار خود را متوقف کرده است، اما در تجسم های مختلف به خوانندگان بازگردانده می شود. امروزه، لایف به عنوان یک ضمیمه رایگان در روزنامه های بزرگ ایالات متحده توزیع می شود. لایف در ابتدا به عنوان یک مجله طنز در دهه ۱۸۸۰ بود. بعداً به شکل یک مجله عکاسی خبری تحت مدیریت هنری لوس و سپس به عنوان یک مجله ماهانه، قبل از اینکه به فرمت مکمل هفتگی فعلی خود برسد، به خود گرفت.

در مقطعی بیش از ۱۳.۵ میلیون نسخه در هفته فروخت. در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، زندگی به قدری محبوب بود که رئیس‌جمهور هری اس. ترومن، سر وینستون چرچیل و ژنرال داگلاس مک آرتور همگی خاطرات خود را در صفحات آن به صورت سریالی منتشر کردند.

لایف۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اگرچه لایف دیگر چنین نقش تاثیرگذاری را ایفا نمی‌کند، اما لایف به شیوه‌های فراموش نشدنی مردم راتحت تأثیر قرار داد، و رویدادها و شخصیت‌های جهان را از طریق تصاویر و «مقاله‌های عکس» برای همه به ارایه میکند، تصاویر و مطالب نشریه به مردم اجازه داد به هم نزدیک‌تر شوند و در نتیجه نوع بشر را به عنوان یک خانواده به پیش برد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *