آژنگ نیوز”:این مجسمه‌های عجیب و غریب در برنو به عنوان فواره‌های آب آینده‌نگر عمل خواهند کرد.شهر برنو ویژگی جدیدی در منظر شهری خود دارد. به تازگی، مجموعه ای از سه مجسمه به طور رسمی در میدان دومینیکن رونمایی شد. مجسمه‌های برنزی، که نوعی توهم نوری را نشان می‌دهند، قرار است ایده آب‌نمای شهری را دوباره تصور کنند. آنها شبیه لوله هستند و در واقع می توانند غبار آب را ساطع کنند و این تصور را ایجاد کنند که آنها سیگار می کشند.

توهم نوری دیگر، بسته به زاویه ای که به آنها نگاه می کنید، این است که اجسام شبیه مخروط هایی هستند که در یک طرف قرار دارند. با این حال، در واقعیت، آنها مسطح هستند و مخروطی شکل نیستند. دو سال پیش، زمانی که مقامات شهری مسابقه طراحی “کنترل از راه دور برای سازگاری با آب و هوا “را اعلام کردند، “آبنما” جدید توسط هیئت داوران انتخاب شد. پیشنهاد برنده توسط Tomáš Pavlacký و Michael Gabriel طراحی شده است.

مجسمه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ایده مخروط های کاذب برنزی ایجاد یک جلوه بصری متفاوت بسته به جایی که در مربع می ایستید است. جلوه های بصری نیز با ویژگی های آب تکمیل و تقویت می شود. در هر لحظه، حداقل یکی از مخروط ها آب ساطع می کند – یا به شکل غبار یا به صورت یک جریان کوچک.

همه چیز از راه دور کنترل می شود و می توان آن را با آب و هوا یا مناسبت های مختلف سازگار کرد. سه مخروط برنزی که به ترتیب ۲۰۰، ۴۵۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارند، در ریخته گری برنز Ještědský در Mníšek در نزدیکی Liberec ساخته شده اند که به دلیل کیفیت تولید و ساخت قطعات ریخته گری مورد توجه هنرمندان سراسر اروپا قرار گرفته است. اکنون این بر عهده ساکنان و نسل های آینده است که در مورد شایستگی آبنمای هنری و تبدیل شدن آن به یکی از نمادهای شهر چک تصمیم بگیرند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *