“آژنگ نیوز”:قهرمان شنای المپیک۲۰۲۰ در گاراژ خانه اش وزنه میزد! پیروزی غافلگیر کننده لیدیا ژاکوبی در ماده ۱۰۰ متر قورباغه سه شنبه به سرعت تبدیل به داستان حس خوب بازی های توکیو شد.

ژاکوبی ، شناگر۱۷ساله و قهرمان کنونی المپیک، در یک شهر کوچک آلاسکا زندگی میکند ،او با بدست آوردن یک مدال طلا در المپیک توکیو ،برای نشان دادن  زادگاه خود سوارد ، در آلاسکا بر  روی نقشه دچار مشکل شده بود.

محل تولد قهرمان تازه المپیک شهر بسیار کوچکی است .وقتی مسافران کشتی های تفریحی هر ساله به این شهر می رفتند جمعیت 2800 نفری ،شهر دچار ازدحام می شد!  همچنین وقتی مردم شهر را روی نقشه پیدا می کنند؛ از خودشان  می پرسند که جاکوبی واقعا اینجا آموزش دیده است.

جودی اودنر ، صاحب یک کافه ، در این شهر پنجره ای را به سمت خلیج رستاخیز نشان می دهد-آب وسیعی که هم مرز با شهر است ، با صخره های دندانه دار ، خلیج های عمیق و یخچال های طبیعی آلپ شهر را احاطه است.

او در مصاحبه تلفنی با NBC گفته: “مردم نمی توانند باور کنند که شهر نوپای ما دارای استخر است.مردم مشتاق به راحتی باور داشتند که لیدیا هر روز در آبهای کنار شهر با نهنگ ها و شیرهای دریایی تمرین می کند. “

البته در حال حاضر ، در کل ایالت آلاسکا ، فقط یک استخر ۵۰ متری در۱۲۰مایلی شمال سوارد در دبیرستان بارتلت در آنکورج وجود دارد. استخر دبیرستان سوارد ، جایی که جاکوبی شناگر اصلی آن بود ، تنها ۲۵ متر است.

image 234 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جاکوبی پس از پیروزی خود به NBC News گفت: “من قطعاً برای خودم احتمال کسب یک مدال  را در این مسابقه می دادم اما واقعاً انتظار یک مدال طلا را نداشتم ، بنابراین وقتی به بالا نگاه کردم و تابلوی امتیاز را دیدم ،برایم دیوانه کننده بود.”

هنگامی که جاکوبی برای بازی در المپیک آماده می شد ، استخر دبیرستان سوارد به دلیل کووید -۱۹بسته شد.

در عوض ، او اسکی کرد وبا وزنه در گاراژ خانه تمرین کرد .تا زمانی که بازگشایی مجدد استخر از امکان پذیر شده بود.او  سپس با مادرش به شمال رفت تا در آنکورج  در استخری بزرگتر تمرینات خود ادامه دهد.

موفقیت این شناگر با استعداد، می تواند به معنای پایان دادن به شوخی طولانی مدت در مورد امکانات آموزشی او باشد زیرا انگیزه ای برای ایجاد یک مرکز تفریحی جدید در سوورد ، از جمله یک استخر شنای جدید که در آن المپیکی های آینده قادر به آموزش خواهند بود ، را دوباره زنده کرده است.

تونی باکلان ، معاون شهردار روز بعد از کسب مدال طلای او گفت که احتمالاً در جلسه بعدی شورای شهر ، تاسیسات جدید استخر در دستور کار قرار گیرد.

جاکوبی اولین آلاسکایی بود که درتیم شنای المپیک ایالات متحده حضور یافت و نیز اولین شناگر آلاسکایی بود که طلای المپیک را کسب کرد.

گروه ورزش المپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *