“آژنگ نیوز”:المپیک یک بار هم قبلا به تاخیر افتاده بود.بازی های المپیک توکیو ، که یک سال به تاخیر افتاد ، در شرایطی آغاز شد که بحران جهانی کووید -19 هنوز به پایان نرسیده بود.ژاپن هم کشوری بود که علیرغم نلاشهای گسترده به طور کامل ویروس کورونا را کنترل نکرده بود و به شدت نگران بود که هجوم خارجیان وضعیت کورونا را تشدید کند. با این حال مسابقات المپیک اینک در حال برگزاری است.

اما این اولین بازی های المپیک نبود که توسط یک ویروس کشنده دچار مشکل شده است.

بیش از یک قرن پیش ،۲۶۲۶ورزشکار از ۲۹کشور درشهر آنتورپ بلژیک گرد هم آمدند تا در ماه اوت ۱۹۲۰وچند ماه پس از گذراندن دوره آنفلوانزای اسپانیایی؛ در المپیک تابستانی شرکت کنند.

الیمپیک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در آن دوران،از فوریه ۱۹۱۸تا آوریل ۱۹۲۰ ، بیش از یک سوم جمعیت جهان به آنفولانزای اسپانیایی مبتلا شدند و ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر جان خود را از دست دادند. این تعداد کشته بسیار بیشتر از همه گیری کورونا در شرایط فعلی است .بیماری ای که  تاکنون منجر به ۱۸۵میلیون مورد ابتلا و حدود۴ میلیون مرگ در سراسر جهان شده است.

اما نگرانی اصلی در سال ۱۹۲۰ این نبود که آیا برگزاری المپیک در سایه طاعون امن است یا خیر؟مشکل و دغدغه اصلی  این بود که آیا بلژیکی ها ، که کشورشان هنوز فقط دو سال پس از پایان جنگ جهانی اول ویران بود ، از امکانات لازم برای اجرای موفق بازی ها برخوردار هست یانه؟البته برگزاری مسابقات پاسخ  خوبی برای این سوال بود.

گروه ورزش المپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *