“آژنگ نیوز”:یک شاعر با هوش مصنوعی شعر میگوید وی ساشا استایلز، شاعر، هنرمند و محقق هوش مصنوعی نسل اول کالمیک آمریکایی، است.اوهنرهای بصری و زبانی را با فناوری‌های مولد و اجرایی ترکیب می‌کند تا حال درهم تنیده ما را زیر سوال ببرد. او به‌خاطر Technelegy، هم عنوان کتابی که در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد و هم نام آلتر-ایگوی شاعرانه و اجرایی‌اش شناخته می‌شود: یک همکاری سایبورژی با یک هوش مصنوعی سفارشی‌شده که در سال ۲۰۱۹ آغاز شد. «نویسنده‌ای هم افزایی وجود دارد که هنگامی که من با یک سیستم هوش مصنوعی کار می کنم ظاهر می شود.

ساشا۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

«Technelegy صدای سوم، این نهاد سوم است که ظهور می‌کند. این در حال تبدیل شدن به راهی برای توصیف این شاعر فراانسانی است که در ترکیب با ابزارهای مختلف تبدیل می‌شوم. فقط در سال گذشته، اشعار استایلز به عنوان بخشی از نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و کمپین‌ها در 25 شهر در سه قاره – از بیلبورد در میدان تایمز تا ویترین فروشگاه‌های گوچی در سراسر جهان – به نمایش گذاشته شده است و به همان اندازه در پلتفرم‌های آنلاین ظاهر می‌شود. او در حال حاضر در حال نمایش شعر-فیلم خود یعنی Cursive Binary: Fragments بر روی یک صفحه LED چهار طبقه در Outernet London است، جایی که این فیلم در هفته هنر دیجیتال عرضه شد و تا اکتبر در معرض دید قرار خواهد گرفت. در ماه ژوئن، او آثار جدیدی را به نمایش خواهد گذاشت و در The Digital Art Mile در بازل سخنرانی خواهد کرد.

استایلز با همکاری با هوش مصنوعی مبتنی بر مدل‌های مختلف یادگیری ماشینی و سفارشی‌سازی با مواد آموزشی مانند شعر، صدا، یادداشت‌ها و مواد تحقیقاتی خود، آینده‌ای را برای شعری متصور است که به سنت‌های جاودانه رسانه احترام می‌گذارد و در عین حال از اهرمی نیز بهره می‌برد.

ساشا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پتانسیل خلاق و مکانیسم های توزیع تکنو سرمایه داری پروژه اخیر «چهار متن اصلی: انسان‌نما و شعرهای دیگر» نمونه‌ای از تمرین این هنرمند است. این شامل چهار ویدیو است – که به‌عنوان NFT در MakersPlace، یک گالری هنر دیجیتال آنلاین و پلت‌فرم NFT ضرب شده‌اند – که هر کدام با ردیف‌هایی از شعر متحرک با دست‌نویس حلقه‌ای و موسیقی متن توسط کریس بونز ساخته شده‌اند. این چهار فصل به بررسی زبان به عنوان یک فناوری و نقش آن در شکل دادن به آگاهی انسان می پردازد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *