“آژنگ نیوز”: ترکمنستان از نخستین شهر هوشمند خود رونمایی کرده است! این کشورشهری به نام «آرکاداگ»که با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری ساخته است.

تمام بناهای شهر سفید و ۷ طبقه است .همچنین شهر مجهز به اینترنت 5G است و فقط خودروهای الکتریکی در شهر حرکت می‌کنند!

رئیس‌جمهور ترکمنستان وقتی رسماً این پروژه توسعه عظیم چند میلیارد دلاری را افتتاح کرد از آن به عنوان اولین «شهر هوشمند» در این کشور یاد کرده و به نام پدر رئیس‌جمهور نامگذاری شد، کسی که کیش شخصیتی فراگیر را در زمانی که او حاکم دیرینه بود، ایجاد کرد. شهری که برای ۷۰هزارنفر طراحی شده ، آرکاداگ (محافظ) نام دارد، عنوانی که توسط رئیس جمهور سابق قربانقلی بردی محمداف، که ۱۵ سال حکومت کشور را بر عهده داشت و در سال گذشته توسط پسرش سردار جانشین وی شد، استفاده می شود.

آرکاداخ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در مراسم افتتاحیه به رهبری سردار بردی محمداف، یک راهپیمایی تئاتری از کارگران محلی که به افتخار همنام شهر سرودهای میهن پرستانه می خواندند، برگزار شد. این شهر شامل بنای یادبود اسب مورد علاقه پدرش است که رکورد جهانی گینس را برای دویدن ۱۰ متر روی پاهای عقب خود ثبت کرد. «شهر هوشمند» که در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب عشق آباد پایتخت قرار دارد، به عنوان نمونه اولیه برای شهرهای دیگر ترکمنستان ارائه می شود که شامل اتوبوس ها و اتومبیل های برقی، برق خورشیدی و خانه های «هوشمند» است که ساکنان می توانند از طریق آنها کنترل کنند. گوشی های هوشمند هزینه فاز اول Arkadag حدود ۳.۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *