“آژنگ نیوز”:ویکتور هوگو شاعر، رمان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی که مهمترین نویسنده رمانتیک فرانسوی بود در سن ۸۳ سالگی در چنین روزی در سال ۱۸۸۵میلادی درگذشت.اگرچه در فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین شاعران آن کشور شناخته می‌شود، اما در خارج از کشور با رمان‌هایی مانند گوژپشت نوتردام پاریس (۱۸۳۱) و بینوایان (۱۸۶۲) بیشتر شناخته می‌شود.

در سال ۱۸۴۳، به دنبال مرگ دختر محبوبش لئوپولدین، خلاقیت شگرف او مختل شد. در سال ۱۸۴۵ او یک پست سیاسی در دولت مشروطه پادشاه لوئی فیلیپ را پذیرفت و در سال ۱۸۴۸ پس از اینکه لویی ناپلئون بناپارت رئیس جمهور جمهوری دوم شد، نماینده مردم شد.

هوگو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هنگامی که ناپلئون در سال ۱۸۵۱ قدرت را به طور کامل به دست گرفت، اعتقادات جمهوری خواه هوگو او را به تبعید، ابتدا به بروکسل و سپس به جزایر مانش سوق داد، جایی که او به نوشتن در خصوص محکومیت های وحشیانه فرانسوی ها ادامه داد.

او همچنین بیش از ۴هزار طراحی را تولید کرده که از آن زمان به دلیل زیبایی‌شان مورد تحسین قرار گرفته‌اند.همچنین او به عنوان مبارزی برای اهداف اجتماعی مانند لغو مجازات اعدام مورد احترام گسترده‌ای قرار گرفت. اگرچه هوگو در جوانی یک سلطنت طلب متعهد بود، اما با گذشت دهه ها دیدگاه های هوگو تغییر کرد و او به حامی پرشور جمهوری خواهی تبدیل شد. آثار او به بیشتر مسائل سیاسی و اجتماعی و روندهای هنری زمان خود می پردازد. او در پانتئون به خاک سپرده شده است. میراث او از بسیاری جهات مورد احترام قرار گرفته است، از جمله قرار گرفتن پرتره او بر روی اسکناس های فرانک فرانسه.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *