“آژنگ نیوز”:اولین روز زمین، اولین بار در این روز در سال ۱۹۷۰ میلادی در ایالات متحده جشن گرفته شد، روز زمین – که توسط سیاستمدار و محافظه‌کار آمریکایی، گیلورد آنتون نلسون، بنیان گذاشته شد – به جرقه جنبش زیست محیطی کمک کرد و به سرعت به یک رویداد بین‌المللی تبدیل شد.

در دهه‌های منتهی به اوایل قرن بیستم، آمریکایی‌ها مقادیر زیادی گاز سرب را از طریق خودروهای عظیم و ناکارآمد مصرف می‌کردند. عواقب صنعت دود و لجن در جامعه و به صورت گسترده در مطبوعات آشکارشد.

روز رمین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آلودگی هوا به عنوان نتیجه رفاه پذیرفته شد. تا این مرحله، جریان اصلی آمریکا تا حد زیادی از نگرانی‌های زیست‌محیطی و اینکه چگونه یک محیط آلوده سلامت انسان را تهدید می‌کند، غافل بود. با این حال، با انتشار کتاب پرفروش‌ بهار خاموش ریچل کارسون در نیویورک تایمز در سال ۱۹۶۲، صحنه برای تغییر آماده شد. این کتاب نشان‌دهنده لحظه‌ای مهم بود و بیش از ۵۰۰هزار نسخه از آن در ۲۴ کشور فروخته شد زیرا باعث افزایش آگاهی عمومی و نگرانی برای موجودات زنده شد.

به دنبال همین تلاشها روز زمین، جشن سالانه برای گرامیداشت دستاوردهای جنبش زیست محیطی و افزایش آگاهی در مورد اهمیت پایداری درازمدت اکولوژیکی ،در نظر کرفته شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *