“آژنگ نیوز”:کتاب آنها آن را صلح می نامند: جهان های خشونت امپریالیستی منتشر شد. نویسنده: لورن بنتون .کتاب گزارشی جامع از این است که چگونه جنگ های کوچک نظم جهانی را در عصر امپراتوری ها شکل دادند.

جلد گالینگور قیمت: ۳۹.۹۵ دلار / ۳۵.۰۰ پوند شابک: منتشر شده: ۱۳ فوریه ۲۰۲۴ تعداد صفحات: ۳۰۴

درباره کتاب

قدرت تسخیر و استعمار امپراتوری به یورش فراگیر، برده داری و غارت بستگی داشت. امپراتوری های اروپایی با اعمال حق استفاده از نیروی یکجانبه بنا به صلاحدید خود، قدرت جهانی را جمع آوری کردند. آنها آن را صلح نامیدند، کتاب تاریخچه ای تمام نما از این است که چگونه این روال خشونت، خطوط امپراتوری را دوباره ترسیم کرد و جهان را از قرن پانزدهم تا بیستم دوباره نظم داد.

قدرت 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در گزارشی از آسیا تا قاره آمریکا، لورن بنتون نشان می‌دهد که چگونه خشونت امپریالیستی ماهیت جنگ و صلح را بازتعریف کرد. آتش بس های شکننده به جای تدارک صلح پایدار، بازگشت آسان به جنگ را تضمین کرد. درگیری‌های زنجیره‌ای و مداخلات مسلحانه وضعیت واقعی جنگ دائمی را در سراسر جهان پیش‌بینی می‌کرد.

بنتون توضیح می‌دهد که چگونه جنگ به ظاهر محدود جرقه‌های جنایت‌هایی را برانگیخت، از قتل‌عام‌های ناگهانی تا کمپین‌های طولانی سلب مالکیت و نابودی. او به روشنی دنیایی را زنده می کند که در آن جنگ افروزان خود را صلح طلب نشان می دادند و اروپایی ها خشونت «کوچک» را برای حکومت امپراتوری و نظم جهانی ضروری تصور می کردند. آنها آن را صلح نامیدند که امروز برای ما درس های حیاتی دارد، نشان می دهد که چگونه خشونت امپریالیستی گذشته، جنگ همیشگی و تهدید قساوت را به ویژگی های بومی نظم بین المللی تبدیل کرده است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *