“آژنگ نیوز”:غار لچوگیلا در نشنال پارک نیومکزیکو آمریکا هیجان‌انگیزو رنگارنگ تا سال ۱۹۸۶ به عنوان یک مکان تاریخی کوچک و نسبتاً ناچیز در منطقه خلوت پارک شناخته می شد. مقدار کمی مواد معدنی به مدت یک سال بر اساس در سال ۱۹۱۴ از معابر ورودی استخراج شد.

پس از توقف فعالیت های معدنی، غار به ندرت مورد بازدید قرار گرفت. با این حال، در دهه ۱۹۵۰، غارنوردان صدای خروشان باد را از کف پنهان شده غار شنیدند. اگرچه مسیر مشخصی وجود نداشت، اما افراد مختلف به این نتیجه رسیدند که گذرگاه‌های غار زیر آوار است. گروهی از غارنوردان کلرادو از خدمات پارک ملی مجوز گرفتند و در سال ۱۹۸۴ شروع به حفاری کردند. این پیشرفت در گذرگاه های پیاده روی بزرگ در ۲۶می ۱۹۸۶ رخ داد.

۱غار لجوییگا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همچنین غارنوردان با مقادیر زیادی ذخایر گچ و گوگرد زرد لیمویی مورد استقبال قرار گرفتند. مجموعه ای خارق العاده از غارهای کمیاب که برخی از آنها هرگز در هیچ کجای دنیا دیده نشده بودند.

لچوگیلا پس از آن به برخی از هیجان‌انگیزترین اکتشافات غار جهان در یکی از بهترین غارهای شناخته شده روی این سیاره تبدیل شد.

از سال ۱۹۸۴، کاوشگران بیش از ۲۳۳ کیلومتر از گذرگاه ها را نقشه برداری کرده اند و عمق غار را به ۴۸۹ متر رسانده اند. از جولای ۲۰۱۹، لچوگیلا یکی از ده غار طولانی جهان (یکی از چهار غار طولانی در ایالات متحده) و دومین غار آهکی عمیق در این کشور است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *