آژنگ نیوز”: تعدادی ازرکوردداران در سال ۲۰۲۳ سال جدید میلادی فوت شدند.در این سال خسارات غم انگیز زیادی از خانواده رکوردهای جهانی گینس رخ داده است. در ۱۲ ماه گذشته تعدادی از رکوردداران با جهان خداحافظی کرده اند. داستان برخی از آنها در اینجا آورده می شود.

مسن ترین فرد زنده در ژانویه، خواهر آندره (متولد لوسیل راندون در فرانسه در ۱۱ فوریه ۱۹۰۴) در سن ۱۱۸ سالگی درگذشت. او به عنوان مسن ترین فرد زنده (مونث) و مسن ترین فرد ساکن در آوریل ۲۰۲۲ تایید شده بود. او دومین فرد فرانسوی و دومین فرد قدیمی اروپایی بود که در تاریخ ثبت شده است. خواهر آندره پس از وقف بخش اعظم زندگی خود به خدمات مذهبی، مسن ترین راهبه ای بود که زندگی می کرد.

رکورد دار دریافت دردناک ترین نیش حشره درگذشت.در ماه مارس زمان مرگ دانشمند افسانه ای دکتر جاستین اشمیت در سن ۷۵سالگی بود. این حشره شناس آمریکایی که “پادشاه نیش” نام داشت، تحقیقات بسیار شجاعانه ای انجام داد تا مشخص کند نیش کدام حشره بیشتر آسیب می زند. او به تعدادی از گونه ها اجازه داد تا او را نیش بزنند و قبل از انتشار یک شاخص درد مفصل در سال ۱۹۸۳، درد او را در مقیاس چهار درجه ای ارزیابی کرد. فداکاری او به این معنی است که اکنون همه می دانیم که مورچه گلوله دردناک ترین نیش حشره را داردبا شاخص – ۴.۰+ دارد.

مسن ترین فردی که آلبومی از ترانه های جدید منتشر کرده است تونی بنت خواننده افسانه ای در ماه جولای در سن ۹۶سالگی درگذشت. او در سال ۲۰۱۶ به بیماری آلزایمر مبتلا شد و چند سال بعد بیماری خود را به اطلاع عموم رساند. .تونی بسیاری از عناوین رکوردهای گینس را در طول زندگی درخشان خود شکست، از جمله مسن ترین فردی که آلبومی از ترانه های جدید منتشر کرد، زمانی که او آلبوم عشق برای فروش را در کنار لیدی گاگا منتشر کرد. او ۹۵ سال و ۵۸ روز داشت که آلبومش به فروش رفت.

سریعترین سرعت توسط یک وسیله نقلیه الکتریکی (نمونه اولیه) را جیسون لیورسایج با ویلچربه نام خود ثبت کرد، او در ماه اوت در سن ۴۷ سالگی درگذشت.این پدر بریتانیایی در سال ۲۰۱۳ به بیماری نورون حرکتی (MND) مبتلا شد و از گردن به پایین فلج شد. اما این مانع از تبدیل شدن او به یک جسور با نیاز به سرعت نشد. در میان رکوردهای دیگر، جیسون پس از دستیابی به سرعت ۱۰۷.۵۴۶ کیلومتر در ساعت در سال ۲۰۲۰ بیشترین سرعت را توسط یک وسیله نقلیه الکتریکی (نمونه اولیه) ثبت کرد.

پاور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسن ترین پاورلیفتر رقابتی (زن) پیرترین پاورلیفتر رقابتی جهان (زن)، ادیت موروی-ترینا، در ماه مارس در سن ۱۰۱ سالگی درگذشت. این آمریکایی بومی با شعار «فعال، هوشیار و چابک» زندگی می‌کرد، بنابراین وقتی در نود سالگی وزنه‌برداری را شروع کرد، برای عزیزانش تعجبی نداشت. او استعداد طبیعی برای این کار داشت و خیلی زود شروع به رقابت کرد و به سرعت در جامعه پاورلیفتینگ در فلوریدا نامی برای خود دست و پا کرد.

رکورددارطولانی ترین شخصیت در حال اجرابه بری هامفریس، ملکه درگ افسانه ای، با نام مستعار “دام ادنا اوریج” در آوریل تعلق داشت .این بازیگر نامدار استرالیایی در سن ۸۹ سالگی درگذشت. این مجری استرالیایی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ شروع به سرگرم کردن تماشاگران به عنوان دیم ادنا گستاخ کرد تا اینکه آخرین حضورش در سال ۲۰۲۲ انجام شد و رکورد طولانی‌ترین شخصیتی را که توسط همان بازیگر به تصویر کشیده شد، به دست آورد.

کریسمس کلکسیون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بزرگترین مجموعه زیور آلات کریسمس آوریل شاهد از دست دادن سیلویا پوپ، معروف به “نانا بابلز” بود. او صاحب بزرگترین مجموعه زیور آلات کریسمس، اهل سوانسی، ولز، بود ودر سن ۸۰سالگی درگذشت. سیلویا در کلکسیون خود حدود ۱۷۶۰ چوب دستی داشت و هر کریسمس آنها را به نمایش می گذاشت و آنها را در هر اینچ سقف خانه آویزان می کرد.

در ماه مه با Mehmet Özyürek، صاحب با افتخار بلندترین بینی یک فرد زنده (مرد) با جهان خداجافظی کرد. مهمت، اهل ترکیه، به یک شخصیت شناخته شده تبدیل شد و اغلب در مورد احساس “خوشبختی” خود از داشتن بینی رکوردشکن صحبت می کرد. بینی اش از پل تا نوک آن ۸.۸ سانتی متر بود که طول یک کارت بازی است.

مسن ترین سه قلوهای زنده (مخلوط) بتی وولف، آخرین بازمانده از پیرترین سه قلوهای زنده (مخلوط) در ژوئن در سن ۹۶ سالگی درگذشت. بتی این رکورد را در کنار خواهرش مینا پاسمن و برادرش جوزف هاکی در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسانده بود، یعنی زمانی که آنها ۹۳ سال و ۱۷۴ روز سن داشتند. این خواهر و برادر در سال ۱۹۲۷ در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمدند و با وجود مهاجرت به نقاط مختلف کشور، هر سال برای تولدشان دور هم جمع می شدند.

ناخن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

صاحب بلندترین ناخن روی یک جفت دست (زن) یعنی لی ردموند (ایالات متحده آمریکا) در ماه مارس فوت کرد. او کسی بود که رکورد طولانی‌ترین ناخن روی یک جفت دست (زن) را برای مدت طولانی دارد. طول ناخن های لی قبل از اینکه به طرز غم انگیزی در یک تصادف اتومبیل آنها را از دست بدهد، ۸.۶۵ متر بود. او این چالش را برای خود قرار داده بود که ببیند ناخن‌هایش چقدر می‌تواند رشد کند، قبل از اینکه ناخن‌هایش مانند بسیاری از ناخن‌های بلند معروف، به‌هم‌پیچانده شوند. او در سال 1979 از پر کردن و بریدن آنها دست کشید، اما به قدری از آنها مراقبت کرد که هرگز پیچ نخوردند و در عوض به قوس های بلند و زیبا تبدیل شدند.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *