“آژنگ نیوز”:کلیسای وست مینستر افتتاح شد کلیسای اصلی وست مینستر، واقع در لندن، در این روز در سال ۱۰۶۵ توسط ادوارد اعتراف کننده گشایش یافت و محل تاج گذاری و سایر مراسم با اهمیت ملی در انگلستان شد.

کلیسا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پادشاه ایده های بزرگی داشت و می خواست که این مکان چیزی بیش از یک مکان عبادت باشد. هنری سوم تصمیم گرفت که کلیسای وست مینستر مکانی برای تاجگذاری و دفن پادشاهان بریتانیا باشد.

اینجا همچنین محل استراحت نهایی(دفن) چارلز دیکنز، سر اسحاق نیوتن و الیزابت اول، صحنه تاج گذاری در تاریخ بریتانیا از زمان ویلیام فاتح و مکان بیش از ۱۶ عروسی سلطنتی بوده است به همین ، ابی وست مینستر یکی از بزرگترین و باشکوه ترین کلیساهای لندن است.

تولد کلیسای وست مینستر

ماهیگیر جوانی به نام آلدریچ رویایی از سنت پیتر در سواحل رودخانه تیمز در نزدیکی محلی که امروز کلیسای وست مینستر در آن قرار دارد را دید. وقتی آلدریچ دیدگاه خود را با دیگران در میان گذاشت، همه آنها پاسخ مثبت دادند. سنت دانستان و پادشاه ادگار یک جامعه راهبان بندیکتین را در این سایت نصب کردند. پادشاه ادوارد می خواست مکانی برای مقبره خود بسازد و تصمیم گرفت صومعه بندیکتین را ترکیب کند و کلیسای بزرگتری بسازد که به سنت پیتر رسول تقدیم شده است. این اولین کلیسا در انگلستان بود و به سبک رومی ساخته شد. تنها یک هفته پس از اتمام ساخت و ساز، پادشاه ادوارد از دنیا رفت و او در صومعه به خاک سپرده شد، همسرش ادیت نیز ۹ سال بعد در کنار او به خاک سپرده شد.

کلیسسا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این محل دفن شاه ادوارد نزدیک به ۲ قرن دوام آورد تا اینکه پادشاه هنری سوم تصمیم گرفت این ساختمان را با معماری جدید گوتیک بازسازی کند. تخریب صومعه قدیمی و ساخت آن چیزی که امروزه به نام کلیسای وست مینستر می شناسیم در اواسط قرن سیزدهم آغاز شد. در زمان سلطنت شاه هنری، کلیسای وست مینستر نه تنها تبدیل به یک صومعه بزرگ و مکانی برای عبادت برای همه شد، بلکه به محلی برای تاجگذاری های آینده بریتانیا و محل دفن بسیاری از پادشاهان بعد از او تبدیل شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *