“آژنگ نیوز”:کریسمس در سراسر جهان در چنین روزی جشن گرفته شد اگرچه منشأ دقیق تاریخ نامشخص است، کریسمس، به مناسبت تولد عیسی مسیح، در این روز جشن گرفته می شود، که برای اولین بار توسط سکستوس ژولیوس آفریقایوس در سال ۲۲۱ پس از میلاد به عنوان تاریخ تولد عیسی معرفی شد.

کریس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

روز کریسمس، و در برخی موارد روز قبل و بعد از آن، توسط بسیاری از دولت ها و فرهنگ های ملی در سراسر جهان، از جمله در مناطقی که مسیحیت یک دین اکثریت است، به رسمیت شناخته می شود.

کریسمس هم یک تعطیلات مذهبی و هم یک تعطیلات فرهنگی/سکولار است که نه تنها تولد مسیح بلکه بسیاری از سنت‌های غیرمذهبی مانند هدیه دادن، تزئین درختان، جمع شدن با عزیزان، و احساس کلی صلح و حسن نیت را در بر می‌گیرد.

کریسمس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حالی که اکثر مسیحیان تولد مسیح را در ۲۴ دسامبر (شب کریسمس) و/یا ۲۵ دسامبر (روز کریسمس) جشن می‌گیرند، این تاریخ‌ها مورد توافق جهانی نیستند. این به این دلیل است که فرقه های مسیحی از دو تقویم متفاوت پیروی می کنند. کاتولیک‌ها، پروتستان‌ها و بیشتر کشورهای سکولار، همگی از تقویم مدرن گریگوری پیروی می‌کنند که توسط پاپ گریگوری سیزدهم در سال ۱۵۸۲ میلادی معرفی شد و کریسمس را در «معمول» ۲۴ تا ۲۵ دسامبر قرار می‌دهد. با این حال، بسیاری از کلیساهای ارتدکس، به ویژه در کشورهای اسلاو و کشورهای اروپای شرقی و آسیای غربی، از تقویم قدیمی جولیانی پیروی می کنند که در سال ۴۶ قبل از میلاد توسط امپراتور روم ژولیوس سزار تاسیس شده است..

کریسمس۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تقویم جولیان در حال حاضر ۱۳ روز از تقویم میلادی عقب تر است، بنابراین ۲۵ دسامبر (شب کریسمس) ۱۳ روز بعد، در روزی که بقیه جهان به عنوان ۶ ژانویه می شناسند، و روز کریسمس در ۷ ژانویه برگزار می شود. از هر تقویمی که پیروی کنیم، هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد مسیح دقیقاً در ۲۵ دسامبر متولد شده است. در واقع، اولین ذکر آن تا سال ۲۲۱ پس از میلاد، نزدیک به ۲۰۰سال پس از مرگ عیسی، در نوشته‌های مورخ سکستوس ژولیوس افریقانیوس ظاهر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *