“آژنگ نیوز”:شهر پورتو ویلیامز (شیلی) جنوبی ترین شهر جهان است.پورتو ویلیامز، در جزیره ناوارینو در ماگالانز شیلی و منطقه قطب جنوب شیلی، جنوبی ترین شهر جهان در نظر گرفته می شود. واقع در ساحل شمالی کانال بیگل، در نزدیکی قلمرو قطب جنوب شیلی، موقعیت آن را به یک مرکز حیاتی برای تحقیقات و تدارکات قطب جنوب تبدیل می کند.

پورنو1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پورتو ویلیامز در جزیره ناوارینو، Tierra del Fuego، در بخش جنوبی Magallanes شیلی و منطقه قطب جنوب شیلی واقع شده است و پایتخت کمون Cabo de Hornos است. این شهر که جنوبی ترین شهر جهان در نظر گرفته می شود، در ساحل شمالی کانال بیگل، در نزدیکی قلمرو قطب جنوب شیلی قرار دارد. طبق آخرین داده های موجود، پورتو ویلیامز تقریباً ۲۵۰۰ نفر جمعیت دارد. این شهر اساساً به عنوان پایگاه دریایی برای شیلی خدمت کرده است و نیروی دریایی شیلی فرودگاه و بیمارستان گواردیامارینا زانرتو و همچنین ایستگاه‌های هواشناسی مجاور را اداره می‌کند. از اواخر قرن بیستم، تعداد پرسنل نیروی دریایی در پورتو ویلیامز کاهش یافته و جمعیت غیرنظامی افزایش یافته است. در آن دوره گردشگری و حمایت از تحقیقات علمی به افزایش فعالیت اقتصادی کمک کرده است. این شهر همچنین پایگاهی برای اکوتوریسم و فعالیت های ماجراجویی، از جمله تورهای قایق در کانال بیگل و مشاهده حیات وحش است. این شهر در سال ۱۹۵۳ میلادی تاسیس شد و در ابتدا Puerto Luisa نام داشت. بعداً به افتخار جان ویلیامز، کاپیتان نیروی دریایی بریتانیا که در اوایل قرن نوزدهم منطقه را کاوش کرد، به پورتو ویلیامز تبدیل شد. پورتو ویلیامز به عنوان مکانی که از اکتشافات اولیه دریایی پشتیبانی می کرد و نقش مهمی در اکتشافات قطب جنوب داشت، اهمیت تاریخی دارد.

ئورتو3 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این شهر به میراث دریایی خود با کشتی تاریخی یلچو که به عنوان گواهی بر تاریخ دریایی آن به نمایش گذاشته شده است ادای احترام می کند، . این کشتی به خاطر نجات خدمه سر ارنست شاکلتون از جزیره فیل در جریان سفر معروف قطب جنوب در سال ۱۹۱۶ میلادی به شهرت رسید. مکان و تنوع زیستی پورتو ویلیامز اغلب به عنوان “دروازه قطب جنوب” شناخته می شود. موقعیت استراتژیک آن، آن را به یک مرکز حیاتی برای تحقیقات و تدارکات قطب جنوب تبدیل کرده است. امکانات بندر و فرودگاه شهر از گردهماییهای علمی پشتیبانی می‌کند و آن را به مرکزی برای کسانی تبدیل می‌کند که به شبه جزیره قطب جنوب و جزایر شتلند جنوبی سفر می‌کنند.

پورتو ویلیامز به دلیل موقعیت قابل توجه خود در مجمع الجزایر فوئج، که توسط مناظر خیره کننده رشته کوه Dientes de Navarino احاطه شده است، شناخته شده است.

پورتو2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این بخشی از منطقه آب و هوای زیرقطبی است که با طبیعت بکر، آبدره‌ها و تنوع زیستی منحصربه‌فردش مشخص می‌شود. کانال بیگل، که شیلی را از آرژانتین جدا می کند، در شمال شهر قرار دارد.منطقه Tierra del Fuego نیز با آب و هوا و مناظر منحصر به فرد خود میزبان تنوع زیستی غنی است. کوه های اطراف بندر خانه حیوانات مختلفی از جمله گواناکو، روباه و کندور است. همچنین کانال بیگل خانه حیات دریایی متنوعی از جمله دلفین ها، نهنگ ها و فوک ها است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *