“آژنگ نیوز”:بهره گیری ازفناوری درخدمت ورزش موجب می شود که ورزشکاران برای کسب مدال طلا،بتوانند در محیط مناسب تمرین کنند. این به معنای دسترسی به تجهیزات مناسب و توانایی کنترل متغیرها در محیط خود است. تجهیزات تمرینی ورزشی مانند وزنه‌ها و توپ‌ها را می‌توان به دستگاه‌های ردیابی مجهز کرد که می‌تواند داده‌هایی را برای بهبود عملکرد در مواردی مانند سرعت وزنه‌برداری یا سرعت و سرعت چرخش روی توپ تنیس یا فوتبال فراهم کند. این داده‌ها می‌توانند بینش‌هایی درباره عملکرد یک جلسه تمرینی ارائه دهند و به ورزشکاران و مربیان کمک کنند تا روش‌های تمرینی خود را بهبود بخشند و به ورزش‌های بدون آسیب دست یابند.

محیط های ورزشی

محیط های ورزشی همچنین می توانند به دستگاه های ردیاب مجهز شوند تا داده هایی را در مورد عواملی مانند دما و رطوبت، میزان نور در یک مکان خاص و سطح نویز ارائه دهند. این اقدامات مربوط به عملکرد را بزرگ می کند و می تواند یک مزیت رقابتی ایجاد کند. از این داده ها می توان برای کمک به بهینه سازی جلسات تمرین ورزشی با تنظیم درجه حرارت و نور استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که صدای کافی برای برقراری ارتباط موثر در طول تمرین وجود دارد.

فناوری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تجهیزات هوشمند

برای تمرینات ورزشی دستگاه‌های الکترونیکی که داده‌های مربوط به جلسات تمرینی را نظارت و ضبط می‌کنند در تمرینات ورزشی و مربیگری به طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند. به عنوان مثال، یک دستگاه واقعیت مجازی که شرایط بازی را شبیه‌سازی می‌کند، می‌تواند برای آموزش بازیکنان بسکتبال، بازیکنان فوتبال و سایر ورزشکارانی که در ورزش‌های گروهی رقابت می‌کنند، استفاده شود. این نوع تمرین واقعیت مجازی را می توان طوری برنامه ریزی کرد که شدت شبیه سازی را کنترل کند و ورزشکاران را قادر می سازد تا با همان شدت و فشار یک بازی واقعی تمرین کنند. این می تواند به ویژه برای ورزش های تیمی مفید باشد، جایی که اعضای تیم باید بتوانند به طور موثر ارتباط برقرار کنند و تصمیمات سریع بگیرند. تمرین واقعیت مجازی همچنین می‌تواند به اعضای تیم کمک کند تا روی مهارت‌های ذهنی مثبتی مانند آرام ماندن تحت فشار و تجسم یک نتیجه موفق تمرکز کنند.

لباس هوشمند

لباس هوشمند نوعی فناوری پوشیدنی است که برای پوشیدن در طول تمرینات ورزشی یا مسابقات طراحی شده است. لباس‌های هوشمند می‌توانند به حسگرهایی مجهز شوند که ضربان قلب، تنفس و داده‌های تعریق را ردیابی می‌کنند. از این داده ها می توان برای کمک به بهینه سازی جلسات تمرینی و جلوگیری از تمرین بیش از حد استفاده کرد. لباس‌های هوشمند می‌توانند به ردیابی GPS نیز مجهز شوند که می‌توان از آن برای ردیابی حرکات ورزشکار در طول یک جلسه تمرین یا مسابقه استفاده کرد.

ساعت های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام

ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام دستگاه‌های پوشیدنی هستند که می‌توانند برای کمک به ورزشکاران برای نظارت بر سلامت دیجیتال شخصی و سطح تناسب اندام خود استفاده شوند. این می تواند برای ورزشکارانی که به دنبال بهبود عملکرد خود یا بهبودی پس از آسیب هستند مفید باشد. از ردیاب های تناسب اندام می توان برای کمک به ورزشکاران برای نظارت بر مواردی مانند ضربان قلب، فشار خون، کالری سوزانده شده و کیفیت خواب استفاده کرد. این داده ها می تواند به ورزشکاران کمک کند تا سطح سلامت و تناسب اندام خود را بهینه کنند و عملکرد ورزشی خود را به حداکثر برسانند. ساعت های هوشمند همچنین می توانند به ورزشکاران کمک کنند تا سطح سلامت و تناسب اندام خود را کنترل کنند. به عنوان مثال، بسیاری از ساعت های هوشمند دارای یک پالس اکسیمتر داخلی هستند. از این حسگر می توان برای کمک به ورزشکاران برای نظارت بر سطح اکسیژن خون خود استفاده کرد. این می تواند برای ورزشکارانی که از بیماری هایی مانند آسم رنج می برند مفید باشد.

فناوری2 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اسکن بدن سه بعدی

اسکن سه بعدی بدن نوعی فناوری است که می توان از آن برای ایجاد تصویری سه بعدی از بدن ورزشکار استفاده کرد. از این داده ها می توان برای کمک به بهینه سازی برنامه های تمرینی و جلوگیری از صدمات استفاده کرد. از این داده ها می توان برای کمک به بهبود کارایی برنامه های تمرینی با شناسایی نواحی از بدن که احتمال آسیب دیدگی آنها بیشتر است، استفاده کرد.

پزشکی ورزشی فناوری همچنین در حال تغییر رشته پزشکی ورزشی است. به عنوان مثال، دستگاه‌های پوشیدنی که داده‌های مربوط به سلامت ورزشکار را ردیابی می‌کنند، می‌توانند برای جلوگیری از صدمات استفاده شوند. این دستگاه ها را می توان در طول جلسات تمرینی و بازی ها برای نظارت بر داده های ضربان قلب، تنفس و دمای بدن استفاده کرد.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یکی دیگر از زمینه های امیدوارکننده از نوآوری های فن آوری در تمرینات ورزشی، واقعیت مجازی است. این فناوری برای ایجاد محیط‌های شبیه‌سازی‌شده و فراگیر استفاده می‌شود که می‌تواند برای مواردی مانند توانبخشی و پیشگیری از آسیب استفاده شود. برای مثال، می‌توان از یک سیستم واقعیت مجازی برای کمک به ورزشکار برای بازیابی اعتماد به نفس پس از آسیب ACL با شبیه‌سازی موقعیت‌های بازی استفاده کرد.

فناوری1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لیزرهای درمانی

لیزرها ابزار دیگری است که مربیان ورزشی شروع به استفاده بیشتر از آن کرده اند. تصور می شود که لیزرهای سطح پایین (همچنین به عنوان لیزر سرد شناخته می شوند) با افزایش جریان خون و کاهش التهاب باعث بهبودی می شوند. این دستگاه ها به طور فزاینده ای قابل حمل و مقرون به صرفه می شوند و آنها را به گزینه ای مناسب برای بسیاری از مربیان تبدیل می کند.

در یک جمع بندی باید نتیجه گرفت که فناوری چشم انداز تمرینات ورزشی را تغییر می دهد. دستگاه‌ها و برنامه‌های جدید دائماً در حال توسعه هستند که هرکدام پتانسیل ایجاد انقلابی در شیوه تمرین ورزشکاران را دارند.

تهیه و تدوین حسن محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *