“آژنگ نیوز”:شبِ «دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران»برگزار می شود.

هفتصدمین شب مجلۀ بخارا با هم‌کاری مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی و خانۀ اندیشمندان علوم انسانی، به «دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران» اختصاص یافته است. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه هفدهم مهرماه ۱۴۰۲ در تالار فردوسی خانۀ اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

دانشنامۀ «فرهنگ مردم ایران»، دانشنامه‌ای تخصّصی دربارۀ فولکلور ایرانیان است که با هم‌کاری بیش از ١٢٠ پژوهش‌گر ایرانی و خارجی در دست تألیف و تدوین است و تاکنون هفت جلد آن منتشر شده است. این دانشنامه همۀ حوزه‌های فولکلور ایرانیان، اعم از مادی و غیرمادی را دربر می‌گیرد که ازجمله می‌توان به ادب عامه، هنر عامه، طب عامه، باورها، آیین‌ها و رسوم متفاوت اشاره کرد.

دانشنامه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


هفتمین جلد دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران به حروف «ف»، «ق» و «ک» اختصاص دارد و دارای ١٩۶ مدخل است که با مدخل «فولْکْلور» آغاز می‌شود و با مدخل «کِیْقُباد» پایان می‌یابد. این جلد در ٧۵٨ صفحه و قطع رحلی، با شمارگان هزار نسخه و به‌بهای ٨۵٠هزار تومان از سوی مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.
در هفت‌صدمین شب از سلسلۀ شب‌های بخارا، کاظم موسوی بجنوردی، علی بلوکباشی، جلال‌الدّین رفیع‌فر، ابوالقاسم اسماعیل‌پور، علی‌رضا حسن‌زاده، محمّد جعفری قنواتی و علی دهباشی‌ به ایراد سخن خواهند پرداخت.
رونمایی از جلد هفتم دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران بخش دیگری از این مجلس است.

شبِ «دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران»، دوشنبه، هفدهم مهر ١۴٠٢، ساعت پنج بعدازظهر در تالار فردوسیِ خانۀ اندیشمندان علوم انسانی به‌نشانیِ خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو برپا می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *