آژنگ نیوز”:کتاب “فردگرایان: رادیکال ها، ارتجاعی ها و مبارزه برای روح آزادی خواهی” منتشر شد.

نویسندگان:مت زولینسکی و جان توماسی

کتاب تاریخ گسترده ای از تفکر آزادیخواهانه، از آنارشیست های رادیکال تا مدافعان محافظه کار وضعیت موجود را؛ارایه میکند.

جلد گالینگور

قیمت:۳۵.۰۰ دلار / ۳۰.۰۰ پوند

منتشر شده (ایالات متحده):

۴آوریل ۲۰۲۳

منتشر شده (بریتانیا):

۳۰مه ۲۰۲۳

صفحات:۴۳۲

درباره کتاب

فرد گرایان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

طرفداری از آزادی فردی در اواسط قرن نوزدهم با تعهدی تزلزل ناپذیر به اهداف مترقی، از حقوق زنان و مبارزه با برده داری تا ضد استعمار و رهایی ایرلندی، ظهور کرد. امروز، این جنبش که بر اساس اصل آزادی فردی بنا شده است، خود را توسط عناصر مترقی و ارتجاعی که برای ادعای آن به عنوان متعلق به خود رقابت می کنند، تقسیم می کند. فردگرایان داستان ناگفته یک دکترین سیاسی است که به طور مداوم توسط تنش های داخلی شدید، شخصیت های جسور و عجیب و غریب و شرایط سیاسی در حال تغییر شکل می گیرد.

مت زولینسکی و جان توماسی تاریخچه لیبرتارینیسم را از منشأ آن به عنوان یک ایدئولوژی مترقی رادیکال در دهه ۱۸۵۰تا بحران هویت امروز آن دنبال می کنند. آنها تکامل دکترین را از طریق شش موضوع تعیین کننده بررسی می کنند: مالکیت خصوصی، شک نسبت به اقتدار، بازارهای آزاد، فردگرایی، نظم خود به خود و آزادی فردی. آنها نشان می دهند که چگونه جنبش در طول جنگ سرد، زمانی که خطرات کمونیسم در داخل و خارج بر تفکر آزادی خواهان مسلط شد، به سمت محافظه کاری چرخید. زولینسکی و توماسی تاریخی را آشکار می‌کنند که وسیع‌تر، متنوع‌تر و بحث‌انگیزتر از آن چیزی است که بسیاری از ما تصور می‌کنیم.

نهایتاً این کتاب پیشگامانه در زمینه پژوهش،ریشه های نادیده گرفته شده جنبشی را آشکار می کند که از زمان تأسیس خود از فقرا که به حاشیه رانده شده بودند، دفاع کرده است، زیرا صحبت از آزادی برابر؛ اغلب در خدمت منافع ثروتمندان و قدرتمندان بوده است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *