آژنگ نیوز: در پارک عجیب و غریب گوئل،در شهر بارسلونا، سنگ، کاشی، گیاهان و آسمان مدیترانه به شکلی جادویی بر روی یک سکوی کوهستانی که توسط نابغه معماری ساکن بارسلون طراحی شده، زنده می‌شوند و این زیبایی ها تماشاگران را از بزرگسالان و کودکان به وجد می‌آورند.

این پروژه که بین سال های ۱۹۰۰ و ۱۹۱۴میلادی به عنوان بخشی از فاز طبیعت گرایی گائودی ساخته شد،در ابتدا به عنوان بخشی از شهر خصوصی کنت اوسبی گوئل طراحی شد که این طرح را به عنوان یک اقامتگاه مستقل با خانه های شخصی برای ۶۰ خانواده در نظر گرفته بود. اما بعداً این طرح به عنوان توسعه موفق مسکن دوباره به عنوان یک پارک شهری در نظر گرفته شد که در سال ۱۹۲۴ به روی عموم باز شد.

پارک بارسلونا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تراس اصلی پارک که در میان جبهه شمالی تپه کارمل قرار دارد، مناظر پانورامای وسیعی از شهر در زیرپای بینندگانش ارائه می‌کند – از جمله بسیاری از دیگر آثار معروف گائودی که چشم‌انداز آن را زیبا می‌کنند – دارای یک محیط گوشه‌دار و یک نیمکت غول‌پیکر است که شبیه مار دریایی ساخته شده است. در دروازه اصلی، سمندر غول‌پیکر معروف به «ال دراک» یا «اژدها» به بازدیدکنندگان هنگام نزدیک شدن به تراس خوشامد می‌گوید. خانه سابق گائودی نیز که اکنون به موزه تبدیل شده است، با نمای بیرونی صورتی رنگ  که شامل چهار طبقه است، در محوطه باغ ، به راحتی قابل تشخیص است.

پارک گوئل علیرغم تجسم هدفی کاملاً جدا از مفهوم اولیه خود، در شکل کنونی آن چنان متعالی باقی مانده است که در سال ۱۹۸۴ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد و تضمین می کند که مردم برای قرن های آینده در این دنیای خیالی به آرامش خواهند رسید.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *