آژنگ نیوز: پلیس ۴۰۰هزار دلار آثار هنری دزدیده شده را در کلرادو کشف کرد. سارق توانسته بود  به درون یک کامیون پارک شده که در حال انتقال پنج قطعه گران قیمت در سراسر کشور بود، نفوذ کند.

بر اساس بیانیه اداره پلیس بولدر، براندون کاماچو-لوین ۳۱ ساله به دلیل نفوذ به کامیونی که در هتل بولدر پارک شده بود، در حین حمل آثار هنری با کیفیت بالا در سراسر کشور دستگیر شده است.

این پنج اثر هنری عبارتند از نمای تائوس پوئبلو اثر جوزف هنری شارپ، لاگونا پوئبلو اثر ارنست مارتین هنینگ، بدون عنوان (سری شماره ۳ مادرید) اثر الین دی کونینگ، انبار برنت اثر جین فریلیچر و تائوس پوئبلو در شب توسط انگر ایروینگ کوز. همانطور که ریک رومانسیتو برای تائوس نیوز در نیومکزیکو می نویسد، سه تن از هنرمندان – شارپ، هنینگ و کوس – به انجمن هنرمندان تائوس تعلق داشتند، گروهی که “به عنوان یک مستعمره هنری تائوس را تاسیس کردند.”

یک شرکت جابجایی آثار هنری در زمان سرقت قطعات را از لس آنجلس به مکان‌هایی در نیومکزیکو و کلرادو می‌برد. برخی از این قطعات متعلق به مجموعه‌دار هنری غربی ،جی .اندرو بی جورمان بود و در ماه نوامبر در حراجی بوناهامس فروخته شده بود.

تابلو400 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سخنگوی پلیس بولدر، دیون واو، به تائوس نیوز می‌گوید که این سرقت برای شهر تقریباً ۱۱۰ هزار نفری، واقع در ۳۰ مایلی شمال غربی دنور و در مقابل دامنه‌های کوه‌های راکی، «قطعاً غیرمعمول» بود. واو می افزاید: «ما تاکنون سوابقی از  چنین سرقتهایی نداشته ایم».

پس از اینکه اداره پلیس در یک اعلام عمومی از مردم برای حل این سرقت درخواست کرد،ارایه اطلاعات مردمی  سریعا شروع شد و یکی از آنها مفید بود. بدین صورت که پلیس بولدر خبری دریافت کرد مبنی بر اینکه آثار هنری دزدیده شده ممکن است در هتلی در نزدیکی لیک‌وود، شهر حومه‌ای دنور قرار داشته باشد.

افسران بولدر و لیک‌وود برای جستجوی اتاق هتل مظنون هماهنگ کردند و در آنجا هر پنج اثر هنری و همچنین اسلحه‌های دستی و وسایل الکترونیکی دزدیده شده را پیدا کردند. آنها همچنین نزدیک به ۲هزار قرص فنتانیل و ۲۳ گرم متامفتامین را کشف کردند.

ماریس هرولد، رئیس پلیس بولدر، در بیانیه‌ای می‌گوید: «نه تنها این اثر هنری را که هنوز دست نخورده باقی مانده بود، بازیابی کردیم، بلکه داروهای کشنده‌ای را که جامعه ما را آزار می‌دهد، از نیزخیابان جمع آوری کردیم.

دادستان ها کاماچو لوین را به مجموعه ای از جنایات، از جمله سرقت اموال به ارزش بین ۱۰۰هزار تا یک میلیون دلار، اقدام به سرقت ابزار یک  نقلیه و غیره متهم کرده اند.

مایکل دوگرتی، دادستان منطقه بولدر کانتی، می گوید، به دلیل ارزش این اثر هنری، کاماچو-لوین در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است با “حکم زندان بسیار سنگین” روبرو شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *