به گزارش “آژنگ نیوز”تبدیل خانه های لندن به جعبه کفش،رویدادی در حال گسترش است.طبق گفته شرکتهای املاک،بخشی از دلیل کوچک شدن خانه ها مربوط به تغییر در مقررات برنامه ریزی است .به این معنی که املاک تجاری می توانند به مسکونی تبدیل شوند. این تغییر کاربری بدان معناست که املاک تجاری مجبور نیستند حداقل متراژو اندازه را رعایت کنند.مثلا  در بعضی موارد ، اندازه آنها تقریباً 13 متر مربع است .یعنی  به اندازه یک اتاق خواب متوسط. با تغییر 12 درصد از خانه های جدید در انگلستان در سال گذشته به سایت های تجاری ، این مسئله ای است که ممکن است در آینده  به رشد فزاینده خود ادامه دهد.

ازدیگر سوتقاضا برای خرید خانه جدید در شرایط کمبود مسکن باعث شده است برخی از فروشندگان، ملک های نامرغوب را با قیمت های روبه افزایش و همراه با تورم به فروش برسانند. علی رغم دستورالعمل هایی که از سال 2015 لازم الاجرا شده و بر اساس آن آپارتمانها حداقل باید حداقل 37 متر مربع باشند، تعداد خانه های موسوم به  ‘جعبه کفش’ در لندن افزایش یافته است.

image 17 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چنانکه اشاره شد علاوه بر آپارتمانها ؛مشکل کوچک بودن در مورد خانه ها نیز مصداق دارد بدینگونه متوسط ​​ملک سه خوابه فقط 88 متر مربع است ،حال آنکه  کمترین متراژ 93 مترمربع پیش بینی شده است.

منطقه یورک شایر که کوچکترین خانه ها را دارا است،این میزان مساحت، برای املاک سه خوابه به طور متوسط ​​84 متر مربع است.

پیش از این  خانه های 3 خوابه  درلندن با 108.5 مترمربع ،بزرگترین متراژ خانه های سه خوابه در منطقه را داشت .

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *