آژنگ نیوز”: کتاب ادیسه پنج میلیون ساله: سفر انسان از میمون تا کشاورزی، منتشر شد.نویسنده: پیتر بلوود.کتاب  داستان حماسی تکامل انسان، از آغاز اولیه ما بیش از پنج میلیون سال پیش تا دوران کشاورزی است.

جلد گالینگور قیمت: ۲۱.۹۵دلار / ۱۷.۹۹ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۱۴ مه ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۹ ژوئیه ۲۰۲۴ .تعداد صفحات۳۸۴

پنج میلیون سال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

در طول پنج میلیون سال، اجداد پستانداران ما از یک جمعیت متوسط از میمون‌های زیر صحرا به گونه‌ای غالب در سطح جهانی، هومو ساپینس تکامل یافته‌اند. در طول مسیر، انسان ها از نظر ظاهر، زبان و فرهنگ بسیار متنوع شدند. چگونه همه اینها اتفاق افتاد؟ در ادیسه پنج میلیون ساله، پیتر بلوود تحقیقاتی را از باستان شناسی، زیست شناسی، انسان شناسی و زبان شناسی ترکیب می کند تا ما را در حماسه تکامل انسان، از اولین آثار اجداد انسان زاده ما در آفریقا، از طریق امواج گسترش انسان در سراسر جهان غوطه ور کند. او توضیحات جالبی در خصوص قاره ها و افزایش کشاورزی و رشد جمعیتی انفجاری در سراسر جهان بیان، میکند. ادیسه پنج میلیون ساله، تنوع مدرن ما را به عنوان محصول هر دو تکامل، که منجر به ظهور جنس هومو در حدود ۲.۵ میلیون سال پیش شد، و مهاجرت، که انسان ها را به محیط های جدید منتقل کرد، ارائه می دهد. او قبل از اینکه به ظهور هومو ساپینس در حدود ۳۰۰هزار سال پیش و حرکت متعاقب انسان به اوراسیا، استرالیا و قاره آمریکا بپردازیم، ما را با انسان‌های باستانی – از جمله استرالوپیتکین‌ها، هومو ارکتوس، نئاندرتال‌ها و دیگران آشنا می‌کند. بلوود سپس اختراع کشاورزی را بررسی می‌کند، که کشاورزان را قادر می‌سازد تا در مناطق جدید در طول ۱۰هزار سال گذشته پراکنده شوند و گسترش خانواده‌های زبانی و شیوه‌های فرهنگی را تسهیل کند. نتیجه اکنون در مجموعه وسیعی از قومیت ها، نظام های زبانی و آداب و رسوم معاصر ما آشکار است. داستان منشأ شگفت انگیز وجود انسان متنوع ما، ادیسه پنج میلیون ساله بر اهمیت شناخت میراث ژنتیکی مشترک ما برای درک آنچه ما را بسیار متنوع می کند تأکید می کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *