“آژنگ نیوز”:تاریخچه ساخت برجها در تهران با ارایه طرحِ ساختِ برج در خیابان بولوار الیزابت(بولوار کشاورز کنونی)به صورت جدی آغاز می شود.

در خرداد ماه سال ۱۳۴۷ خورشیدی مهندس احمد علی ابتهاج(برادر ابولحسن ابتهاج رییس سازمان برنامه و بودجه)به عنوان رییس هییت مدیره شرکت سهامی سامان ایران ضیافتی در هتل هیلتون تهران برگزار میکند. در این مراسم هویدا نخستوزیر شریف امام رییس مجلس سنا روحانی وزیر آب و برق صدر وزیر دادگستری محمد خسرو شاهی رییس اتاق بازرگانی و روسای بانکها حضور داشتند. در این جلسه ابتهاج با ارایه ماکت برجهای سامان خبر آغاز ساخت این بزرگترین برجهای تهران در آن زمان را اعلام کرد.

ماکت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این برج های ۲۶ طبقه در زمینی به مساحت چهار هزارو پانصد متر مربع در ضلع شمال شرقی بلوار الیزابت و خیابان میکده در کنار ساختمان جدید وزارت کشاورزی قرار داشت.برای ساختمان سه طبقه زیر زمین هم پیش بینی شده بود. در طبقه اول هم بانک و بوتیک قرار داشتند.

طرح ساختمان بر این نکته مبتنی بود که این بنا ضد زلزله و ایمن در برابر آتش سوزی باشد.یک شبکه لوله کشی مخصوص در تمام طبقات برای مقابله با آتش سوزی نیز کشیده شده بود.برای ساختمان از قطعات پیش ساخته قرار بود استفاده شود.

روش قیمت گذاری و خرید آپارتمانها نیز جالب بود.۸۰ درصد بهای آپارتمانهابه اقساط ده ساله و ۲۰درصد بعنوان پیش قسط دریافت میگردید.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *