“آژنگ نیوز”: تئاتر رویال شهر لندن که توسط نمایشنامه نویس توماس کیلیگرو برای گروه بازیگرانش ساخته شد و اکنون معمولاً به عنوان تئاتر دروری لین شناخته می شود، در این روز در سال ۱۶۶۳ میلادی افتتاح شد و قدیمی ترین تئاتر انگلیسی است که هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.

رویالیتی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تاریخ بازسازی تئاتر رویال به خودی خود یک داستان شگفت انگیز است که با تعهد خستگی ناپذیر چندین فرد استثنایی مشخص شده است. اولین بار در سال ۱۶۶۳ توسط توماس کیلیگرو تحت منشور سلطنتی پادشاه چارلز دوم ساخته شد. تئاتر، درهای خود را در سال ۱۶۷۴ برای عموم مردم باز کرد، و به مدت ۱۱۷سال فعال ماند.

این تئاتر شاهد آمدن و رفتن برخی از شخصیت های برجسته بود، از جمله توماس بترتون، که نقش هملت را در زمانی که بیش از ۷۰ سال داشت ایفا کرد. چارلز مکلین مدیریت تئاترکه یکی از بازیگران همکار خود را در اتاق سبز نمایش به قتل رساند و بیش از ۱۰۰ سال عمر کرد. دیوید گاریک افسانه ای، که اصلاحاتش از آن زمان به تئاتر مدرن آنطور که ما می شناسیم شکل داده است. همانطور که دروری لین به رشد خود ادامه داد، جانشین گاریک، ریچارد شریدان، بر تخریب ساختمان قدیمی نظارت کرد و آن را با یک تجسم بازسازی شده و تغییر اندازه – که برای ۳۶۰۰ نفر طراحی شده بود – در سال ۱۷۹۴ جایگزین کرد. متأسفانه برای شریدان، او نیز یاد می‌گیرد که مدیریت تئاتر می‌تواند یک شغل بی‌رحم باشد .زیرا با وجود نصب اولین پرده ایمنی جهان، ساختمان او تنها ۱۵ سال بعد سوخت.

Theatre Royal Drury Lane auditorium stage view edited - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما از میان خاکسترها، تئاتر کنونی، طراحی شده توسط بنجامین وایات، که از سال ۱۸۱۲ کار خود را آغاز کرده است، به وجود آمد. امروزه می‌توانید بیشتر جلوه‌های تئاتر را ببینید که در سال ۲۰۱۳ بازسازی شده‌اند، اما تقریباً به همان شکلی هستند که در ابتدا بودند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *