“آژنگ نیوز”:امروز سالروز تاسیس رادیو در ایران است رادیو ایران درچهارم اردیبهشت  سال ۱۳۱۹فتتاح شد ودر جاده قدیم شمیران در منطقه بی سیم پهلوی در یک استودیوی کوچک  آغاز بکار کرد.رادیو در شبانه روز فقط ۵ ساعت برنامه پخش میکرد.آنهم تازه فقط در تهران و شهرستانهای پایتخت شنیده می شد.

رادیو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

روز افتتاح ساعت هفت بعد از ظهر معین شده بود .دستگاه هایی که آماده به کار شد شده شامل یک فرستنده امواج متوسط به نیروی دو کیلو وات و یک فرستنده امواج کوتاه به نیروی ۱۴ کیلووات و یک مولد برق و ادوات انتقال صوت فرستنده امواج متوسط مخصوص شهر تهران و حومه آن بود . مردم می‌توانستند به این طریق به رادیو گوش بدهند. وزیر پست و تلگراف که سخنران مراسم بود، در این مراسم گفت :دستگاه هایی که در رادیو به کار گرفته شده با آخرین ترقیات قرن بیسیم مطابقت می کند.

رادیو تهران 1330 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

قبلاً خبر افتتاح رادیو در جراید انتشار یافته بود ،آن عده ای که رادیو داشتند چشم انتظار آغاز برنامه های رادیو بودند .در تهران در ضلع شمال غربی وزارت پست و تلگراف و آنروزگار که در میدان سپه روبروی ساختمان شهرداری تعدادی از مردم حضور پیدا کرد ند.یک بلندگوی قوی بر بالای ساختمان شهرداری نصب شده بود و جمعیت بسیاری از همه طبقات ایستاده و زیر باران آرامی که از صبح آغاز به باریدن کرده بود،صدای رادیو را از بلندگوها شنیدند و بدین ترتیب فعالیت رادیو آغاز شد و تا امروز که ۸۴ ساله شده است ادامه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *