“آژنگ نیوز”:کتاب “تاریخ علم و دانش امپراتوری آب و هوا: تاریخچه یک ایده”منتشر شد. نویسنده:دیوید ن لیوینگستون کتاب توضیح میدهد که:چگونه از آثار باقیمانده آب و هوا برای توضیح تاریخ از دوران باستان استفاده شده است کتاب ازمجموعه ها ی روی آب و هوا تمرکز کنید منتشر شده است.

جلد گالینگور قیمت: ۳۸.۰۰ دلار / ۳۲.۰۰ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ صفحات: ۵۵۲

تاریخ علم - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

دانشمندان، روزنامه نگاران و سیاستمداران به طور فزاینده ای به ما می گویند که تأثیرات انسان بر آب و هوا بزرگترین تهدیدی است که سیاره ما با آن مواجه است و حتی ممکن است باعث انقراض گونه های ما شود. با این حال، پشت این اضطراب ها ترسی قدیمی تر و عمیق تر در مورد قدرتی که آب و هوا بر ما اعمال می کند، نهفته است. امپراتوری آب و هوا تاریخچه این ایده و تأثیر فراگیر آن را بر چگونگی تفسیر وقایع جهان و درک شرایط انسانی، از ظهور و سقوط تمدن های باستانی گرفته تا مصائب روان مدرن، دنبال می کند. دیوید لیوینگستون با بردن خوانندگان از زمان بقراط به بحران گرمایش جهانی امروز، نشان می دهد که چگونه آب و هوا به طور انتقادی در سیاست کنترل امپراتوری و روابط نژادی نقش داشته است. برای توضیح توسعه صنعتی، عملکرد بازار، و شکست اقتصادی استفاده شده است. و به عنوان زنگ خطری برای شخصیت ملی و فروپاشی فرهنگی عمل کرد. او بررسی می کند که چگونه آب و هوا به عنوان توضیحی برای جنگ و درگیری های داخلی مطرح شده است، و چگونه آن را به عنوان یک عامل مهم در اختلالات بدنی و روان پریشی حاد شناسایی کرده اند. امپراتوری آب و هوا، یک اثر علمی پانوراما، تاریخ های درهم تنیده ایده ای را ترسیم می کند که برای قرن ها تخیل جمعی ما را درگیر کرده است، و روشنی انتقادی بر این ایده می اندازد که همه چیز از ثروت ملت ها گرفته تا ذهن انسان تابع حاکمیت امپراتوری آب و هوا است.

گروه خبر

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *