آژنگ نیوز”: فیلم یک ادیسه فضایی ۲۰۰۱ساخته استنلی کوبریک اولین نمایش جهانی خود را در واشنگتن دی سی در شال ۱۹۶۸ میلادی داشت. این ادیسه فضایی تبدیل به یک فیلم کلاسیک شد و به عنوان معیاری برای فیلم های علمی تخیلی قرار گرفت.

این فیلم به طور مداوم در بین ۱۰ فیلم برتر ساخته شده در جهان قرار گرفت، به ویژه به دلیل جلوه های ویژه پیشگامانه و روایت غیرمتعارفش. این فیلم پیچیده و تامل برانگیز توسط استنلی کوبریک کارگردانی شده است و توسط کوبریک و آینده نگر و رمان نویس آرتور سی کلارک نوشته شده است.

ادیسه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یک ادیسه فضایی ۲۰۰۱یکی از اصیل ترین آثار تاریخ سینما، توضیح ساده ای را به چالش می کشد. بخش آغازین، «طلوع انسان»، میمون‌هایی را در دوران پیش از انسان نشان می‌دهد که یک سنگ یکپارچه عجیب و غریب را کشف می‌کنند که از هیچ جا ظاهر می‌شود و سپس با استفاده از اولین ابزارها. صحنه متعاقباً به آینده تغییر می کند،یعنی وارد سال ۲۰۰۱می شود .بقیه فیلم در فضا پیمای دیسکاوری و کشف فضا میگذرد.

کامپیوترهای فعال با صدا، مانیتورهای صفحه تخت و توانایی HAL در بازی شطرنج از جمله چیزهای جدید دوراندیش در فیلم هستند که بعداً رایج شدند. کوبریک دوره های طولانی بدون مکالمه گفتاری را در فیلم، به ویژه در بخش های آغازین و پایانی گنجاند.

ادیسعه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

استفاده او از موسیقی کلاسیک به جای موسیقی اصلی – ضربه زدن به والس دانوب آبی یوهان اشتراوس برای صحنه‌های معروفش در ایستگاه فضایی پهلوگیری و فرود روی ماه و نمایش دراماتیک “چنین گفت زرتشت” اثر ریچارد اشتراوس برای صحنه ابتدایی فیلم – که همسویی از خورشید را به تصویر می‌کشد. ، زمین و ماه و اغلب به عنوان بزرگترین افتتاحیه فیلم تا کنون شناخته می شود – فقط به منحصر به فرد بودن فیلم افزوده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *