از اولین کامپیوتر دیجیتال پرسرعت الکترونیکی همه منظوره، به نام اینیاک توسط خالقان آن فیزیکدان آمریکایی، جان ماچلی، مهندس آمریکایی، جی ،برای عموم در چنین روزی در سال ۱۹۴۶ میلادی رونمایی شد.

اینیاک۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اولین کامپیوتر دیجیتال الکترونیکی همه منظوره قابل برنامه ریزی، ساخته شده در طول جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده. فیزیکدان آمریکایی، جان ماچلی، مهندس آمریکایی، جی. بر اساس قرارداد با ارتش و تحت هدایت هرمان گلدستاین، کار بر روی انیاک در اوایل سال ۱۹۴۳ آغاز شد. سال بعد، ریاضیدان جان فون نویمان، مشورت های مکرری را با گروه آغاز کرد. ENIAC چیزی کمتر از رویای یک کامپیوتر جهانی بود. این دستگاه به طور خاص برای محاسبه مقادیر جداول برد توپخانه طراحی شده بود.

قبل از زمان ENIAC، “رایانه ها” اصولا به افرادی اطلاق می شد که روی معادلات پیچیده ریاضی کار می کردند. در طول جنگ جهانی دوم، رایانه‌ها به «جدول توابع»، اطلاعات دقیقی که برای پیش‌بینی مسیر یک پوسته با استفاده از معیارهایی مانند چگالی هوا، دما و باد، برای محاسبه بخشی از معادله بالستیک استفاده می‌شد، استفاده می‌کردند و سپس توسط گروهی از رایانه‌ها تکمیل می‌شد. . ENIAC در ساختمان مدرسه مور در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی به نمایش گذاشته شد.

اینیاک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وظیفه «برنامه‌نویسی» انیاک به گروهی از زنان داده شد که قبلاً همگی به عنوان رایانه در مدرسه مور کار می‌کردند: کاتلین آنتونلی، ژان بارتیک، فرانسیس «بتی» هالبرتون، مارلین ملتزر، فرانسیس اسپنس و روث تیتلبام. اگرچه مشارکت آنها در موفقیت انیاک مؤثر بود، داستان های آنها تقریباً در تاریخ گم شد و اخیراً کار آنها به طور رسمی شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *