“آژنگ نیوز”:اشغال ژاپن توسط متفقین پس از هفت سال تغییرات سریع اجتماعی و اقتصادی پس از تسلیم این کشور در جنگ جهانی دوم در چنین روزی در سال ۱۹۵۲ میلادی به پایان رسید.

جنگ در اروپا به ژاپنی ها فرصت های وسوسه انگیزی داد. پس از حمله نازی‌ها به روسیه در سال ۱۹۴۱، ژاپنی‌ها بین اصرار آلمان برای پیوستن به جنگ علیه شوروی و تمایل طبیعی آنها برای جستجوی داراییهای جذاب از سرزمین‌های استعماری اروپا به جنوب، در جنگ درگیر شدند.

Screenshot 2024 04 28 181506 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۹۴۰ ژاپن شمال هندوچین را در تلاش برای جلوگیری از دسترسی ملی گرایان چینی برای دستیابی به تدارکات اشغال کرد و در ژوئیه ۱۹۴۱ یک تحت الحمایه مشترک با ویشی فرانسه بر کل مستعمره اعلام کرد. این امر راه را برای حرکت بیشتر به آسیای جنوب شرقی برای ژاپن باز کرد.

اما با تغییر جبه نبرد به سود متفقین رهبران نظامی ژاپن مخفیانه به این نتیجه رسیدند که چشم انداز ژاپن برای پیروزی ضعیف است.به دنبال آن نیز نیروهای آمریکایی به ژاپنی ها یورش بردند و با سلاحهای مرگبار اتمی ژاپن را تصرف کردند.

پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم، ایالات متحده ؛ متفقین را در اشغال و بازسازی دولت ژاپن رهبری کرد. بین سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۲، نیروهای اشغالگر ایالات متحده به رهبری ژنرال داگلاس مک آرتور اصلاحات نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گسترده ای را به اجرا گذاشتند

ژاپن 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

.این اشغال رسماً با اجرایی شدن معاهده سانفرانسیسکو که در ۸ سپتامبر ۱۹۵۱ امضا شد و از ۲۸ آوریل ۱۹۵۲ لازم الاجرا شد، پایان یافت و پس از آن ارتش ایالات متحده هرگونه دخالت مستقیم در اداره مدنی کشور را متوقف کرد و در نتیجه عملاً حاکمیت کامل ژاپن بازیابی شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *