“آژنگ نیوز”:پتی هرست،گروگانی که با گروگانگیران برای سرقت از بانک همکاری میکرد!ماجرای جالبی دارد.او نوه ۱۹ساله ناشر روزنامه ویلیام راندولف هرست،بود.وی توسط سه غریبه مسلح از آپارتمانش در برکلی، کالیفرنیا ربوده شد. نامزد او، استیون وید، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به همراه همسایه‌ای که سعی داشت به آنها کمک کند، به صندلی بسته شد. شاهدان گزارش دادند که هرست را در حال مبارزه با گروگانگیران دیده اند که با چشمان بسته منتقل می شود و او را در صندوق عقب ماشین می گذارند. همسایه هایی که به خیابان آمده بودند، پس از شلیک اسلحه ربایندگان برای جلوگیری از فرارشان، مجبور به توقف شدند.

سه روز بعد، ارتش آزادی‌بخش سیمبیونز (SLA)، یک گروه کوچک چپ‌گرای ایالات متحده، در نامه‌ای به ایستگاه رادیویی برکلی اعلام کرد که هرست را به‌عنوان «زندانی جنگی» نگه داشته است. چهار روز بعد، SLA از خانواده هرست خواست که به هر فرد نیازمند از سانتا روزا تا لس آنجلس ۷۰ دلار مواد غذایی بدهد. SLA گفت که این کار انجام شد، مذاکرات برای بازگشت پاتریشیا هرست آغاز خواهد شد. راندولف هرست با تردید حدود ۲ میلیون دلار به مردم غذا داد. سپس SLA این را ناکافی خواند و ۶ میلیون دلار بیشتر درخواست کرد. شرکت هرست گفته بود اگر پتی سالم آزاد شود، مبلغ اضافی را اهدا خواهد کرد.

پتی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما ماجرا کمی عجیب شد پتی در تاریخ۱۹۷۰/۰۴/۰۲ ربوده شد .بااین حال، در ماه آوریل، هنگامی که یک دوربین مداربسته از هرست عکسی گرفت که در یک سرقت مسلحانه از یک بانک سانفرانسیسکو شرکت داشت، وضعیت به طرز چشمگیری تغییر کرد و او همچنین در جریان سرقت از یک فروشگاه لس آنجلس مشاهده شد. او بعداً در نواری که برای مقامات فرستاده شد، اعلام کرد که به میل خود به SLA پیوسته است.

در ۱۷ می، پلیس لس آنجلس به مقر مخفی SLA یورش برد و شش نفر از ۹ عضو شناخته شده این گروه را کشت. در میان کشته شدگان، رهبر SLA، دونالد دیفریز، یک محکوم سابق آفریقایی آمریکایی که خود را ژنرال فیلد مارشال سینک می نامید، بود. پتی هرست و دو عضو دیگر SLA که برای سرقت از بانک در آوریل تحت تعقیب بودند در محل نبودند. سرانجام، در ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۵، پس از گذشت بیش از یک سال هرست یا به قول خودش «تانیا» با اسیرکنندگان – یا توطئه‌گران – در آپارتمانی در سانفرانسیسکو دستگیر شد و به جرم سرقت مسلحانه دستگیر شد.

علیرغم ادعای او مبنی بر اینکه توسط SLA شستشوی مغزی شده است، در ۲۰ مارس ۱۹۷۶ مجرم شناخته شد و به هفت سال زندان محکوم شد. او ۲۱ ماه قبل از اینکه حکمش توسط رئیس جمهور کارتر کاهش یابد، را در زندان گذراند. پس از ترک زندان، او به زندگی معمولی بازگشت و بعداً با محافظ خود ازدواج کرد. او در ژانویه ۲۰۰۱ توسط کلینتون مورد عفو قرار گرفت.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *