“آژنگ نیوز”:دانش آموزان ایرلند در مورد جنگ چه میگویند؟برای پاسخ به این سوال به طور رسمی برنامه سه ساله جدید ی در خصوص گفتگو در مورد درگیری، در استورمونت – بلفاست راه اندازی شده است.

ایرلند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

موسسه NSIاز طریق تماس مستقیم با مدارس و جوامع، با کودکان و جوانان ۹ تا ۱۸ ساله که در جوامع متاثر از جنگ و کسانی که در مناطق درگیری مسلحانه زندگی می کنند، کار می کند آنها در حال حاضر از این گروه‌ها دعوت می‌کنند تا از طریق شعر، هنر، گفتار و ترانه به این پرسش کلیدی برای سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ پاسخ خلاقانه بدهند: جنگ برای شما چه معنایی دارد؟

برای این رویداد بسیار ویژه، کالج مرسی بلفاست به این همایش ملحق شد که به سؤال برگزارکنندگان در سال‌های ۲۳-۲۰۲۲ به زیبایی با این جمله پاسخ داد: «جنگ یعنی کور بودن در دنیایی دیگر». مدرسه ابتدایی یکپارچه هیزل وود شعر فوق العاده ای خوانده که به اشکال مختلف درگیری موجود در ایرلند پرداخته است.

ایرالند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یک خط از آن شعر خط واقعاً برای تیم NSI برجسته بود: “گوش‌هایم باز و دهانم بسته است.” گروه کر آموزش خانه فراتر از مرزها سپس آهنگ فوق العاده ای در مورد امید و اتحاد برای همه حاضران اجرا کردند.

در ابتدا به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس ، موسسه یک چرخه سه ساله را آغاز کردو به کودکان و جوانان در مورد درگیری ها امکان اظهار نظر داد و از آنها خواست تا در مورد مناقشه به طور گسترده تری تأمل کنند.آنها از دیدن جوانانی از بیش از ۱۲۰ کشور جهان که در این فراخوان بین المللی حضور یافتندبسیار هیجان زده شدند. موضوعات عبارت بودند از: تأثیر تعارض بر جوامع، صداهای ناشنیده درگیری و زندگی پس از درگیری. جوانان قطعات فوق العاده قدرتمندی از شعر، هنر، گفتار و آهنگ را در این فراخوان به اشتراک گذاشتند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *