آژنگ نیوز”: کتاب “قدرت و مالکیت در انقلاب روسیه” منتشر شد.نویسنده: آن اودانل .این کتاب تاریخی، تلاش های بی سابقه بلشویک ها برای از بین بردن مالکیت خصوصی پس از انقلاب های ۱۹۱۷ را بازگو می کند.

جلد گالینگور قیمت: ۳۹.۹۵ دلار / ۳۵.۰۰ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۱۲ مارس ۲۰۲۴ تعداد: صفحات: ۳۹۲

قدرت و ماکلیت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

انقلاب‌های ۱۹۱۷نه تنها اقتدار حاکم بر روسیه، بلکه نظم مالکیتی را که روسیه بر آن ایستاده بود، از بین برد. این تحولات موجی از سلب مالکیت را برانگیخت که به سرعت از تصرف کارخانه ها و مزارع از دست صنعتگران و زمین داران، که توسط انقلابیون بلشویک تصور می شد، فراتر رفت تا به بستر زندگی اجتماعی نفوذ کند: فضاهایی که مردم در آن زندگی می کردند. آن اودانل در کتاب «قدرت و تصرف در انقلاب روسیه» تلاش بی‌سابقه بلشویک‌ها برای ریشه‌کن کردن مالکیت خصوصی و ایجاد یک اقتصاد سیاسی جدید – سوسیالیسم – را برای جایگزینی آن دوباره به تصویر می‌کشد. گزارش اودانل داستان دارایی را به صورت معکوس نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه پیوندهایی که مردم را به اموالشان متصل می‌کرد شکسته شد و چگونه روش‌های جدید شناخت اموال، ارزش‌گذاری و تصاحب آن‌ها در میان آشفتگی‌های سیاسی و نابسامانی‌های اقتصادی انقلاب با هم ترکیب شدند. اودانل به ما یادآوری می‌کند که مصادره اموال پس از انقلاب روسیه، مانند بسیاری از دوره‌های دیگر سلب مالکیت جمعی در قرن بیستم، تا حد زیادی از اشکال سنتی نگهداری سوابق فرار کرد. او این غفلت را ترمیم می کند و از منابعی استفاده می کند که تجربه زنده تحولات را شرح می دهد – دادخواست های مردمی، بازرسی آپارتمان ها، ممیزی داخلی نهادهای انقلابی، و سوابق پلیس سیاسی – برای بازسازی آرشیو سلب مالکیت. نتیجه، تاریخچه غیرمعمول صمیمی از تلاش بلشویک ها برای تسخیر مردم و اشیا است. تجسم مجدد بلشویک ها از مالکیت نه تنها زندگی و سرنوشت مردم را تغییر داد، بلکه پایه و اساس نوع جدیدی از دولت را شکل داد – دولتی که از دفاع از حقوق مالکیت خصوصی به نفع یک حوزه جدید ماندگار اما معمایی: مالکیت دولتی سوسیالیستی اجتناب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *