“آژنگ نیوز”:در کرواسی به زوجهای جوان تازه ازدواج کرده،خانه رایگان تحویل می شود.در اروپا این سوال مطرح است که آیا 1 یورو زیاد است؟ اگر زیاد است شهرلگراددر کرواسی خانه های ۱۳ سنتی ارائه می دهد لگراد را می توانید در مرز مجارستان بیابید. لگراد یک شهر کوچک با کمتر از ۲۰۰۰ نفر جمعیت است که در کرواسی واقع شده است. این شهر بر روی رودخانه پر پیچ و خم دراوا قرار دارد که مرز با مجارستان همسایه را تشکیل می دهد.

چند روز پیش، این شهر با اعلام این خبر که شهرداری دور جدیدی از خانه های تقریباً رایگان را به منظور جذب خانواده های جوان برای اسکان در آنجا ارائه می دهد، مورد توجه رسانه های محلی قرار گرفت. و قیمت پرداختی برای هر خانه ۱۳سنت یورو نمادین خواهد بود!

خانه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این اولین بار نیست که شهرداری لگراد به این روش جذاب برای جلب توجه و ساکنان جدید متوسل می شود. در واقع، اولین بار در سال ۲۰۱۸ بود. در مجموع پنج خانه آماده برای سکونت فروخته شده است. سه خانواده قبلاً به آنجا نقل مکان کرده‌اند، و چیزی که ما را خوشحال می‌کند این است که هر سه خانواده در هنگام نقل مکان از یک عضو جدید استقبال کردند. ایوان سابولیچ، شهردار لگراد، به نقل از HRT توضیح می دهد که این باعث افزایش تعداد کودکان در مهدکودک شده است. اما چرا ۱۳سنت برای یک خانه؟

شاید تعجب کنید که چگونه مقامات آن عدد فرد را برای قیمت گذاری خانه ها انتخاب کردند. ما قبلاً می دانیم که ایتالیا برنامه مشابهی با عنوان “مورد ۱ یورو” یا “خانه برای ۱ یورو” دارد. شهرهای فرانسه نیز به رویکردی مشابه برای حل مسائل جمعیتی خود معروف هستند. خوب، وقتی صحبت از معمای پرونده لگراد نیز می شود، پاسخ بسیار ساده است. سال گذشته، کرواسی یورو را به عنوان واحد پول خود انتخاب کرد، اما قبل از آن، از کونا استفاده می کرد. سیاست محلی به عنوان “خانه برای یک کونا” شناخته می شد و از آنجایی که در زمان تبدیل ارز، ۱ کونا ۰.۱۳ یورو معامله می شد که به شما ایده می دهد که چگونه مقامات به آن قیمت رسیده اند. و بله، الزاماتی برای متقاضیان بالقوه برای املاک با قیمت رقابتی وجود دارد. متقاضیان باید کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشند، در شراکت زناشویی و ازدواج باشند و نباید دارای سابقه کیفری یا مالکیت دیگری باشند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *