آژنگ نیوز”: کتاب “جمهوری رومی ادبیات: بورس تحصیلی، فلسفه و سیاست در عصر سیسرو و سزار “نویسنده:کاترینا ولک منتشر شد .کتاب تاریخ روشنفکری از اواخر جمهوری روم – و سناتورهایی که هم در بحث‌های علمی و هم در جنگ داخلی شرکت کردند را روایت میکند.

جلد گالینگور قیمت: ۲۷.۹۵ دلار / ۲۲.۰۰ پوند .منتشر شده: ۵ دسامبر ۲۰۲۳ .تعداد صفحات: ۴۰۰

در کتاب جمهوری رومی کاترینا ولک فصل جذابی از تاریخ روشنفکری را بررسی می کند.تمرکز او بر متون ادبی نوشته شده توسط سناتورهاست که دراواسط قرن اول پیش از میلاد (که حتی در زمان بحث در مورد فلسفه، تاریخ، نظریه سیاسی، ، علم و دین و زبان شناسی است ) آینده رم را تحت تأثیر قرار دادند.. این زمان دوره شکوفایی شدید فرهنگی و ناآرامی شدید سیاسی بود .

جمهوری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اعضای طبقه سناتوری، از جمله سیسرو، سزار، بروتوس، کاسیوس، کاتو، وارو، و نیگیدیوس فیگولوس، کمک زیادی به توسعه دانش رومی کردند و درگیر تبادلات پر جنب و جوش و اغلب بحث برانگیز با یکدیگر بودند. این مردان همچنین نقش مهمی در رویدادهای پر فراز و نشیب‌ای داشتند که منجر به فروپاشی جمهوری شد و در جنگ داخلی بین سزار و پومپی در اوایل دهه ۴۰ در دو طرف مقابل قرار گرفتند. ولک فعالیت‌های فکری و سیاسی این «پژوهندگان سناتور» را دو روی یک سکه می‌داند، و بررسی می‌کند که چگونه دانش و دولتمردی متقابلاً یکدیگر را آگاه می‌کنند – و چگونه کسب، سازماندهی و انتشار دانش با این سؤال مرتبط است که چه چیزی به معنای رومی بودن در زمان بحران بود. با افشای چگونگی ارتباط «جمهوری حروف» برجسته رم در قرن اول رابا مبارزه بر سر انتشار خلاصه وواقعی، روایت پرفراز و نشیب نویسنده ولک؛ پیچیدگی این دوره محوری را به تصویر می‌کشد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *