“آژنگ نیوز”:فیلم کلاسیک ترسناک جن گیر، اقتباسی از کتاب ویلیام پیتر بلاتی درباره دختر جوانی که توسط شیطان تسخیر شده بود، در ایالات متحده در چنین روزی در سال ۹۷۳ ۱میلادی اکران شد. این فیلم با دریافت ۱۰ نامزدی اسکار، از جمله کارگردانی ویلیام فریدکین، به یکی از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ تبدیل شد.

داستان جن‌گیر برگرفته از رمانی نوشته ویلیام پیتر بلاتی است. بلاتی با الهام از یک مورد جن گیری واقعی که در سال ۱۹۴۹ اتفاق افتاد، روایتی مهیج ساخت که به موضوعات ایمان، مالکیت و نبرد بین خیر و شر می پردازد.

جن گیر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رمان بلاتی پس از اکران در سال ۱۹۷۱محبوبیت زیادی به دست آورد و راه را برای اقتباس سینمایی هموار کرد. تأثیر بر فرهنگ عامه جن گیر پس از انتشار، سر و صدای زیادی در بین منتقدان و تماشاگران به پا کرد.

از نظر جلوه های ویژه راه جدیدی را گشود و با صحنه های شدید تصاحب و حضور شیطانی خود مرزها را جابجا کرد. تأثیر آن نه تنها در ژانر ترسناک بلکه در کل فرهنگ عامه نیز احساس شد. تصویر نمادین لیندا بلر در نقش ریگان مک نیل در زمان تصاحب وی به یکی از شناخته شده ترین نمادها در تاریخ سینمای ترسناک تبدیل شد. در طول سال ها باعث تقلید بی شماری شد و الهام بخش تقلیدهای بی شماری شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *