“آژنگ نیوز”:فیلم “بر باد رفته”برای اولین بار به نمایش درآمد.فیلم “برباد رفته” با بازی ویوین لی و کلارک گیبل، کبه بر اساس داستانی عاشقانه از جنوب آمریکا در طول جنگ داخلی برگرفته از رمان مارگارت میچل (نوشته شده در سال ۱۹۳۶ میلادی)ساخته شده بود؛در چنین روزی درشهر آتلانتا، جورجیا،ایتالیا در سال ۱۹۳۹ به نمایش درآمد.

تعداد کمی از فیلم‌ها با یک منطقه جغرافیایی به اندازه‌ای که فیلم برباد رفته با گرجستان و جنوب قدیمی شناخته می‌شود، شناخته می‌شوند.

برباد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جست‌وجوی بازیگرانی برای ایفای نقش شخصیت‌های اصلی تبدیل به موضوع افسانه‌های آمریکایی شد: قبل از اینکه سلزنیک ویوین لی، بازیگر بیست و شش ساله بریتانیایی را به عنوان اسکارلت انتخاب کند، ۱۴۰۰مصاحبه و نود تست صفحه نمایش ضروری بود. کلارک گیبل در نقش رت باتلر گزینه محبوبی بود، اگرچه سلزنیک مجبور شد MGM را که علاقه مند به فیلم بود بفروشد تا اجازه استفاده از او را بگیرد. گیبل نمی خواست این نقش را بازی کند. لزلی هاوارد از نقش اشلی ویلکس خجالت زده شد. از سوی دیگر، اولیویا دی هاویلند، فعالانه به دنبال بازی در نقش ملانی ویلکس بود.

جورج کوکور انتخاب اصلی سلزنیک به عنوان کارگردان بود. کوکور دو سال را در این پروژه گذراند و به طور فعال در انتخاب بازیگران فیلم و توسعه شخصیت های اصلی شرکت داشت. با این حال، ۱۹ روز پس از شروع فیلمبرداری، سلزنیک کوکور را اخراج کرد، زیرا آنها در مورد چگونگی ادامه فیلمبرداری اختلاف نظر داشتند.

برباد۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سلزنیک سپس به ویکتور فلمینگ روی آورد که به تازگی کارش را بر روی جادوگر شهر اوز (۱۹۳۹) تکمیل می کرد. فلمینگ بسیاری از صحنه‌هایی را که قبلاً توسط کوکور فیلم‌برداری شده بود، بازسازی کرد و خواستار آن شد که فیلم‌برداری به شیوه‌ای معمولی‌تر پیش برود. اگرچه فلمینگ به عنوان کارگردان شناخته می شد، اما تعدادی دیگر نیز در کارگردانی نقش داشتند، به ویژه کوکور که تأثیر ماندگاری بر فیلم داشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *