آژنگ نیوز”: امروز (۲۴ آذر ماه)روز جهانی چای یعنی محبوب ترین نوشیدنی در جهان است این روز عمدتاً به دنبال افزایش آگاهی در مورد تأثیر تجارت چای بر کشاورزان و کارگران است، اما همچنین توسط دوستداران چای در سراسر جهان جشن گرفته می شود. آیا می دانستید که ریشه چای به چین بازمی گردد؟ تا قرن هفدهم تا زمانی که چای به بریتانیا راه یافت،از آن بیشتر برای اهداف دارویی استفاده می شد.

انواع اصلی آن شامل سیاه، سبز، سفید، گیاهی، اولانگ و پوئر است. در حالی که این مناسبت و روز چای از سال ۲۰۰۵برگزار شده است، در سال ۲۰۱۹سازمان ملل روز جهانی چای جدید را در ۲۱ مه معرفی کرد. البته اکنون مردم جهان هر دو را مناسبت جشن می گیرد، مگر مردم از دو تا چایی بدشان می آید که دو روز در سال را به روز چای اختصاص ندهند!

چای - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

روز جهانی چای که توسط اتحادیه های کارگری در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، مزایای سلامتی، اهمیت اقتصادی و میراث فرهنگی چای را جشن می گیرد و در عین حال تولید پایدارتری را از مزارع تا فنجان های چای تضمین می کند. هدف این تعطیلات با گرد هم آوردن سازمان‌های جامعه مدنی و چای‌کاران و مشاغل کوچک، تنظیم رقابت نابرابر، مقررات ایمنی، اشغال زمین، تامین اجتماعی، دستمزد زندگی، و حقوق زنان برای همه کارگران چای است. سمینارها، کمپین های عمومی و ارائه به طور سنتی برگزار می شود. هدف تقویت مقررات برای انجمن های چایکاران است. به غیر از به رسمیت شناختن چای به عنوان یک محصول صادراتی بزرگ برای کشورهایی که آن را تولید می کنند، فرهنگ چای نیز توسط علاقه مندان جشن گرفته می شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *