“آژنگ نیوز”:ماری توسو، بنیانگذار موزه مجسمه های مومی مادام توسو، در فرانسه در چنین روزی در سال ۱۷۶۱ میلادی متولد شد.ماری توسو (بانام کامل ماری گروشولتز) یک مجسمه‌ساز مومی فرانسوی بود و موزه «مادام توسو» را در لندن تأسیس کرد. شاه لویی شانزدهم و ماری آنتوانت اولین مجسمه های مومی بودند که پس از انقلاب فرانسه توسط ماری گروشولتز ساخته شد

توسو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

زندگی اولیه او ابتدا در برن و سپس در پاریس سپری شد، جایی که او هنر مدل‌سازی مومی را از فیلیپ کورتیوس آموخت، که دو موزه مومی مشهورش را پس از مرگ او در سال ۱۷۹۴ به ارث برد. از سال ۱۷۸۰ تا وقوع انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ او به عنوان معلم هنر در ورسای برای خواهر لوئی شانزدهم، مادام الیزابت، خدمت کرد و او بعداً به عنوان یک سلطنت طلب زندانی شد. طبق خاطرات او، در دوران حکومت وحشت، او مسئولیت وحشتناکی را بر عهده داشت که از سرهایی که به تازگی توسط گیوتین بریده شده بودند، واغلب از سرهای دوستانش!ماسک های مرگ بسازد .

موزه مادام توسو دارای دو بخش موضوعی و همچنین تاریخی است و شامل هر دو چهره های معروف و بدنام است. شخصیت‌های بدنام و آثار جنایات معروف در بخش جداگانه ای با نام «مجلس وحشت» قرار داده شده‌اند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *