“آژنگ نیوز”:مونت هولیوک یکی از اولین مؤسسات آموزش عالی برای زنان در ایالات آمریکا، در چنین روزی در سال ۱۸۸۴ (۱۲۶۳خورشیدی)افتتاج شد.مدرسه عالی زنانه مونت هولیوک (اکنون به نام کالج مانت هولیوک شناخته می شود، در شهر ماساچوست افتتاح شد

آموزگار مری لیون مونت هولیوک را به عنوان مدرسه عالی زنانه در سال ۱۸۳۷ تأسیس کرد و تا زمان مرگش در سال ۱۸۴۹ به عنوان اولین مدیر آن خدمت کرد. گرچه این مدرسه هرگز تحت مالکیت یک گروه مذهبی نبود، این مدرسه در اوایل با جماعت گرایی نیوانگلند مرتبط بود. از اولین اقدامات این مدرسه تاسیس یک موزه بود. موزه هنر کالج مونت هولیوک که در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هنر دانشگاهی در کشور آمریکا است.

مونت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مونت هولیوک ماساچوست، ایالات متحده، یکی از مدارس هفت خواهران است. برنامه درسی آن بر اساس هنرها و علوم آزاد است و دوره های کارشناسی در علوم انسانی، علوم و ریاضیات و علوم اجتماعی تدریس می شود. مدرک کارشناسی ارشد هنر در چهار رشته اعطا می شود.

هدف از تاسیس این کالج همانطور که بنیانگذار آن از طریق سخنان خود عنوان کرده اند چنین است: «به جایی بروید که هیچ‌کس دیگر نخواهد رفت، کاری را انجام دهید که هیچ‌کس انجام نخواهد داد».

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *