“آژنگ نیوز”:جزیره دلفین در کنار ساحل آمالفی ایتالیا قرار دارد که به دلایل زیادی یک مقصد جادویی است. یکی دیگر از این مجمع الجزایر کوچک و خصوصی به نام لی گالی است که از سه جزیره مرجانی واقع بین کاپری و پوزیتانو تشکیل شده است.اصلی و بزرگتر جزیره Isola Lunga (لانگ آیلند) است که شبیه یک دلفین است که از آب بیرون می پرد.

دو جزیره دیگر، به طور قابل توجهی کوچکتر، لا کاستلوچیا و لاروتوندای به شکل دایره هستند. این سه جزیره با نام Les Sirenuse نیز شناخته می‌شوند که به این باور دیرینه اشاره دارد که این پاسگاه‌های صخره‌ای خانه کهن اسطوره‌شناسی هستند – موجوداتی که ملوانان را با آهنگ‌های فریبنده و سایر رفتارهای تحریک‌آمیز به هلاکت می‌کشانند.

امروزه می دانیم که این جریان های قوی و اغلب در حال تغییر امواج در اطراف جزایر بودند که احتمالاً در بلایای دریایی نقش داشتند. نام لی گالی برگرفته از کلمه ایتالیایی gallina به معنی مرغ است و هیچ ارتباطی با ظاهر جزیره ندارد. این نام بر اساس تصاویر باستانی آثار تاریخی است که ازبدن پرندگان و جانداران دیگر باقی مانده است.

دلفین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ازاین جزایر توسط رومیان باستان به عنوان لنگرگاه استفاده می شد و بعدها به عنوان یک مکان دفاعی قرون وسطایی با برج مراقبت سنگی توسعه یافت. اکنون ساحل آمالفی در دوران مدرن، جزایر کمتر به «سرزمین حوادث » و بیشتر سرزمین«رقص دلفین‌ها» شهرت دارد.یعنی زمانی که لئونید ماسین، طراح رقص و رقصنده مشهور روسی، لی گالی را در سال ۱۹۲۲خرید، ایزولا لونگا وارد مرحله جدیدی از توسعه شد. برج قرن چهاردهمی را به یک استودیوی رقص تبدیل کرد و طبقاتی از کاج سیبری را نصب کرد که تا به امروز باقی مانده است.

همچنین بناهایی شامل شش اتاق خواب کوچک برای بازدید از رقصندگان نیز ساخته شد. Massine به طراحی و ساخت ویلای اصلی ادامه داد و چهار ساحل جواهر مانند ایجاد کرد. او همچنین یک تاکستان باستانی را به یک باغ بزرگ پلکانی تبدیل کرد. البته رویاهای ماسین مبنی بر تبدیل اقامتگاه جزیره اش به یک مرکز هنری تا زمان مرگ او در سال ۱۹۷۹هرگز محقق نشد، اما غول باله دیگری حمایت از جزیره کوچک جادویی را بر عهده گرفت.

دلفین۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رودولف نوریف بزرگ، لی گالی را در سال ۱۹۸۸ خریداری کرد و ایده های خود ر در جزیره اجرایی کرد، از جمله بازسازی خیره کننده ویلا. با مرگ نوریف در سال ۱۹۹۳، جزیره با مالکان معامله شد و همچنان در دستان بخش خصوصی باقی ماند. در حال حاضر، بهترین راه برای تجربه قرن ها جادو در جزیره کوچک دلفین شکل ایتالیا، پیوستن به یکی از قایق های محلی متعدد است که در امتداد ساحل آمالفی گشت و گذار انجام می دهند و از زیر خطوط صخره ای ایزولا لونگا و جزایر خواهر او عبور می کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *