“آژنگ نیوز”:کارشناس تکامل انسان موزه تاریخ طبیعی مدال هاکسلی را دریافت میکند .قرار است از باسابقه‌ترین محقق ما به دلیل کمک‌هایش در تکامل انسان تجلیل شود. پروفسور کریس استرینگر با اعطای مدال هاکسلی توسط مؤسسه سلطنتی مردم شناسی، راه دانشمندان برجسته ای مانند دیم جین گودال و جی بی اس هالدن را دنبال می کند. یکی از برجسته‌ترین کارشناسان بریتانیایی در زمینه تکامل انسان، دریافت جایزه معتبر برای کار خود است تا بفهمد گونه انسان از کجا آمده است.

پروفسور کریس استرینگر، رهبر تحقیقات در زمینه منشأ انسان در موزه تاریخ طبیعی، کار خود را صرف تحقیق در مورد انسان‌های خردمند و خویشاوندان نزدیک خود کرده است تا دریابد که چگونه انسان در سراسر جهان گسترش یافته است. بسیاری از کارهای او بر توسعه نظریه “خارج از آفریقا” متمرکز شده است، که نشان می دهد اولین اعضای گونه ما قبل از مهاجرت به سراسر جهان در این قاره تکامل یافته اند. در عین حال، تحقیقات او همچنین به کشف اولین انسان های شناخته شده در اروپای غربی، فاش کردن بیشتر آنچه برای نئاندرتال ها رخ داده است، و حتی کمک به حل یکی از بزرگترین حقه های تاریخ کمک کرده است.

به پاس قدردانی از کار او، او قرار است صد و بیستمین دریافت کننده مدال هاکسلی شود، جایزه ای که هر ساله توسط موسسه سلطنتی مردم شناسی (RAI) برای قدردانی از یک دانشمند برجسته در هر زمینه ای از مردم شناسی اعطا می شود.

کریس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کریس می‌گوید: «این افتخار بزرگی است که در جمع دریافت‌کنندگان فوق‌العاده مدال هاکسلی هستم. این جایزه به من این فرصت را می دهد که از همه همکارانم و همه کسانی که در هر موفقیتی که من موفق به کسب آن شده ام کمک زیادی کرده اند تشکر کنم. پروفسور کریس. کار کریس به تغییر نحوه درک منشاء بشریت وبیشتر درخارج از آفریقا کمک کرده است.

مدال هاکسلی به افتخار توماس هنری هاکسلی، دانشمندی که به دلیل حمایتش از نظریه تکامل توسط انتخاب طبیعی در برابر دانشمندان شکاک ویکتوریایی به “بولداگ داروین” معروف است، داده می شود. این مدال برای اولین بار پنج سال پس از مرگ هاکسلی در سال ۱۹۰۰ اعطا شد، اما از آن زمان هر سال توسط RAI به جز چهار سال در دهه ۱۹۱۰ در نتیجه جنگ جهانی اول اعطا شد. دریافت‌کنندگان این جایزه همچنین سخنرانی یادبود هاکسلی را ارائه می‌کنند و کریس می‌خواهد ۳۵ سال پس از ورود نظریه «خارج از آفریقا» به جریان اصلی علمی، به بررسی جایگاه دانش ما درباره منشأ انسانی بپردازد.

در حالی که این نظریه هنوز به طور گسترده پشتیبانی می شود، او درباره چگونگی نیاز به به روز رسانی برای در نظر گرفتن تحقیقات جدید بحث خواهد کرد. تئوری اولیه «خارج از آفریقا» نشان می‌دهد که تنها یک منشاء از گونه‌های ما وجود دارد، اما اکنون ممکن است که چندین جمعیت مختلف در سراسر قاره با هم ترکیب شده‌اند تا در نهایت چیزی را که ما اکنون به‌عنوان هومو ساپینس می‌شناسیم به وجود بیاورند.

همچنین مشخص شده است که گونه ما فقط یک بار آفریقا را ترک نکرده است، بلکه چندین بار قبل از اینکه در نهایت در بقیه جهان مستقر شویم، آفریقا را ترک کرده است. در طی این سفرها، H. sapiens اولیه با نئاندرتال‌ها و دنیسوواها تولید مثل کرده و بر رشد هر یک از این گونه‌ها تأثیر گذاشته است. سخنرانی کریس به عنوان بخشی از کنفرانس دو روزه ای برگزار می شود که به افتخار او توسط RAI در موزه تاریخ طبیعی در تاریخ ۶ و ۷ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار می شود.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *