“آژنگ نیوز”:فیلم جادوگر شهر اوز که در سال ۱۹۳۹ میلادی ساخته شده بود برای اولین باردر چنین روزی در سال ۱۹۵۹ میلادی از تلویزیون پخش شد و حدود ۴۵ میلیون بیننده آن را دیدند. پخش مکرر آن از تلویزیون کمک کرد تا فیلم به یک نمونه کلاسیک وماندگار تبدیل شود.

حادوگر کتاب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این فیلم فیلم موزیکال آمریکایی،بر اساس کتابی به همین نام اثر ال. فرانک باوم ساخته شد. اگرچه موفقیت فوری مالی یا انتقادی نداشت، اما به یکی از ماندگارترین فیلم های خانوادگی تمام دوران تبدیل شد.

این فیلم که «از لحاظ فرهنگی، تاریخی یا زیبایی شناختی» برای میراث سینمایی آمریکا مهم تلقی می شود، جزو اولین فیلم هایی بود که در سال ۱۹۸۹ میلادی برای ثبت در فهرست ملی فیلم کتابخانه کنگره انتخاب شد.

اوز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

قبل از ساخت فیلم سینمایی ،جادوگر شهر اوز» در سال ۱۹۰۳ میلادی به طور رسمی در برادوی در تئاتر مجستیک افتتاح شد و با بیش از ۲۹۰ اجرا به طولانی ترین نمایش دهه تبدیل شد. پس از نامزدی خود برای کسب جایزه در برادوی، تا سال ۱۹۱۱ در این کشور برای اجرا در شهرهای مختلف تور داشت.

جادوگر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این فیلم سینمایی با تدوین یک فیلمنامه جدید در سالهای اخیر به صورت نمایش در تئاترهای انگلستان و آمریکا به صورت مکرربر روی صحنه رفته است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *