“آژنگ نیوز”:تصاویری ازپاییز در ایسلند با بزرگترین یخچال اروپا.این یخچالهادر سراسر رشته کوه های ناهموار زیبای آن جزیره قرار دارند

ایسلند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ایسلند بین دریای گرینلند و اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. این کشور در شمال غربی بریتانیا قرار دارد و کمی کوچکتر از ایالت کنتاکی در آمریکا است.

ایسلند1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این زمین فلاتی است با قله‌های کوهستانی و میدان‌های یخی، با خط ساحلی که توسط آبدره‌ها مشخص شده است، که ورودی‌های عمیقی هستند که توسط یخچال‌های طبیعی حک شده‌اند.

ایسلند بیش از ۱۰۰۰ سال پیش در دوران اکتشاف وایکینگ ها تأسیس شد و توسط جمعیتی ترکیبی نورس و سلتیک ساکن شد. استقرار اولیه، که عمدتاً از دریانوردان و ماجراجویان نروژی تشکیل شده بود، باعث گشت‌وگذار بیشتر به گرینلند و سواحل آمریکای شمالی (که اسکاندیناوی‌ها آن را وینلند می‌نامیدند) شد. ایسلند با وجود انزوای فیزیکی در حدود (۸۰۰ کیلومتر) از اسکاتلند – نزدیکترین همسایه اروپایی آن – در طول تاریخ خود تا حد زیادی بخشی از تمدن اروپایی باقی مانده است. حماسه‌های ایسلندی، که بیشتر آنها قسمت‌های قهرمانانه را بازگو می‌کنند که در زمان سکونت جزیره روی داده‌اند، به‌عنوان یکی از بهترین دستاوردهای ادبی قرون وسطی تلقی می‌شوند .این داستانهامنعکس‌کننده نگرش اروپایی هستند و در عین حال تاریخ و آداب و رسوم مردمی قدیمی در تاریخ را به یاد می‌آورند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *