“آژنگ نیوز”:فیلم سینمایی تایتانیک اولین بار در چنین روزی در سال ۱۹۹۷ میلادی به نمایش درآمد.تایتانیک ساخته جیمز کامرون، یک درام درباره کشتی اقیانوس پیمای محکوم به فنا، اولین نمایش عمومی خود را در جشنواره بین المللی فیلم توکیو داشت. این فیلم به یکی از پردرآمدترین فیلم‌ها تبدیل شد و لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت را به ستاره‌های بین‌المللی تبدیل کرد.

تایتانیک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تایتانیک در سال ۱۹۹۸ یازده جایزه اسکار بی سابقه را برد و رکورد پرفروش ترین فیلم در گیشه را برای بیش از یک دهه پس از اکرانش حفظ کرد. این فیلم به غرق شدن کشتی تایتانیک و سفر عشق جوان بین زن طبقه بالای رز دیویت بوکاتر (وینسلت) و هنرمند مبارز جک داوسون (دی کاپریو) می پردازد.

در زمان تولید، تایتانیک با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری گران ترین فیلمی بود که تا به حال ساخته شد.تایتانیک جوایز بهترین فیلم، کارگردانی هنری، فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس، کارگردانی، تدوین فیلم، موسیقی متن اصلی، صداگذاری، ویرایش جلوه های صوتی و جلوه های بصری را از آن خود کرد. آهنگ اصلی سلین دیون همراه با پایان دلخراش جک و رز، My Heart Will Go On، همچنین برنده یک رشته جوایز از جمله گلدن گلوب و اسکار بهترین آهنگ اصلی و چهار جایزه گرمی شد.

تایتانیک۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این اولین فیلمی بود که بیش از یک میلیارد دلار در گیشه فروخت و با بیش از ۲.۲ میلیارد دلار درآمد در باکس آفیس از زمان اکرانش، سومین فیلم پرفروش تمام دوران است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *