“آژنگ نیوز”:محمد علی کلی بوکسور آمریکایی پس از غیبت بیش از سه ساله،در چنین روزی در سال ۱۹۷۰ میلادی(۱۳۴۹ خورشیدی)به رینگ بازگشت و جری کواری را شکست داد. از این مسابقه با عنوان شبی که افسانه محمد علی دوباره متولد شد نام برده اند.علی پس از خودداری از ورود به ارتش ایالات متحده در طول جنگ ویتنام از حضور در مسابقات بوکس منع شده بود.

کلی۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بعد از این سابقه ورزش قرن بیستم و فرهنگ سلبریتی به نوعی خاص دیگر هرگز مثل قبل نبود. در حقیقت صبح روز پس از آن که محمد علی اعجوبه ورزش بوکس، بوکسور سفید پوست ، جری کواری را تحقیرآمیز در سه راند شکست داد نشان داد بازگشت او به رینگ پس از محرومیت سه و نیم ساله به دلیل امتناع از اعزام به ارتش ایالات متحده بسایر گویا است.

uggd - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این مسابقه یک میتینگ با شکوه و شیک و زیبایی بود. در حالی که تقریباً تمام جهان و همسرش از نظر روحی در آنجا بودند، البته نخبگان جنبش حقوق مدنی آمریکا با حضور پرشور در سالن مسابقه حضور داشتند.چهره هایی مانند: جسی جکسون، جولیان باند، رالف آبرناتی، خانم کورتا کینگ، آرتور اش، سیدنی پواتیه، بیل کازبی، اندرو و ویتنی یانگ و چنین گروه‌های هماهنگ کننده و مدیران تیم همراه کلی.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *