“آژنگ نیوز”:۸۰ سال پیش بزرگ‌ترین ملخ جهان در یکی از ایالت‌های آمریکا دیده شد! بزرگی این جانور به حدی بود که برای شکار آن از اسلحه استفاده کردند!

ملخ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

خوب!این روایتی است که یک عکس هم به عنوان سند برای آن در کتابهای تاریخی ارایه شده است.اگر این تصویر از یک ملخ غول پیکر واقعیت دارد چرا امروز حشرات به این اندازه را نمی بینیم؟

در ۹سپتامبر ۱۹۳۷ ، در یکی از صفحات نشریه توما مانیتور هرالد تصویر و مطلبی چاپ شد که در واقع – مردی با تفنگ در دست ،ملخی به طول یک متر در دست دیگرش دارد. داستان نشان می دهد که چگونه یک کشاورز پس از مشاهده تعداد زیادی از آنها، این حشره را شکار کرد. مردم منطقه می ترسند و شروع به جستجوی ملخ های غول پیکر می کنند.اما اگر به سرعت به امروز برویم ما در مییابیم که هیچ ملخ غول پیکری وجود نداشته زیرا باید سوال کنیم اگر بودند الان آنها کجا رفتند؟

پاسخ واضح این است که تصویر جعلی است. ممکن است در واقع برای برخی خیلی واضح باشد، اما افراد زیادی هستند که معتقدند ممکن است این تصویر واقعی باشد. آن‌ها فکر می‌کنند که تکنیک‌های ویرایش عکس در آنروزگاروجود نداشت و اگر می‌بودند، به این خوبی کار نمی‌کردند. با این حال، حقیقت موضوع این است که تصویر روتوش شده است – ملخ حتی سایه ای هم ندارد. بسیار جالب است که چنین شوخی بیش از ۸۰ سال در طول نسل ها کاربرد داشته است. داستان در توما مانیتور هرالد می‌گوید که برخی ملخ‌ها وارد انبارکود آقای باتس شدند. آنها کود را خوردند و با سرعتی باورنکردنی شروع به رشد کردند. به طور معمول بزرگ ترین ملخ ها تا ۱۰سانتی متر رشد می کنند. اما در آن پاییز خاص سال ۱۹۳۷ ملخ ها حدود ۱ متر طول داشتند. بنابراین مردان مجبور شدند به آنها شلیک کنند، زیراآنها نمی توانستند اجازه دهند ملخ های جهش یافته آزاد شوند. افرادی که داستان را می‌خواندند در واقع برای یک ثانیه ترسیدند. اما به زودی آقای باتس، و سردبیر توما مانیتور هرالد مجبور شدند به خاطر شوخی ترسناک ،عجیب و غریبشان عذرخواهی کنند.

البته تصویر حداقل تا حدی واقعی بود – واقعاً مردی با تفنگ در حال عکس گرفتن بود. اما چیزی در دستش نبود. بعداً یک ملخ غول پیکر اضافه شد. در واقع، استفاده ازملخ ها برای کارت پستال های مختلف و دستکاری های عکس، رایج بودند. زیرا حشرات مختلف مانند ملخ ،محصولات کشاورزان را تهدید می کردند و بنابراین آنها به یک مشکل مشهودو تکراری تبدیل شدند. همچنین جای تعجب نیست که مردم در آن روزگار باور داشتند که این تصویر واقعی است. روزنامه ها در گذشته منبع اصلی اطلاعات بودند. این بدان معناست که مردم حداقل بیشتر چیزهایی را که می‌خواندند باور می‌کردند. این مشکل امروزه نیز وجود دارد، زیرا اطلاعات را می توان دستکاری کرد. و در سال ۱۹۳۷ فرصتی برای شوخی فراهم کرد. تعجب آورتر آن است که گاهی اوقات این تصویر به عنوان مدرک مستندی ارائه می شود که نشان می دهد ،مدت ها پیش ملخ های غول پیکر وجود داشته اند!!

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *