“آژنگ نیوز”:پس از آغاز انقلاب فرانسه، ماری آنتوانت، همسر ملکه لویی شانزدهم، هدف شورشیانی قرار گرفت که خشمگین از زیاده خواهی او و تلاش برای نجات سلطنت،بودند. در نهایت او را در چنین روزی در سال ۱۷۹۳ (۱۱۷۲ خورشیدی) با گیوتین اعدام کردند.

ماری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ماری-آنتوانت در سال ۱۷۹۳پس از اینکه دادگاه انقلاب او را به جنایات علیه دولت متهم کرد، گرفتار گیوتین شد. خانواده سلطنتی مجبور شدند در سال ۱۷۹۸ ورسای را ترک کنند و در اسارت در پاریس زندگی کنند.

این همسر اتریشی پادشاه فرانسه، نامش با در گیر شدن در رسوایی های مختلف وکاهش اقتدار اخلاقی سلطنت فرانسه در سال‌های پایانی رژیم باستانی همراه است، اگرچه زیاده‌روی درباری او دلیل جزئی نابسامانی‌های مالی دولت فرانسه در آن دوره بود. امارد اصلاحات او باعث شدت گرفتن ناآرامی ها شد و سیاست مقاومت درباری او در برابر پیشرفت انقلاب فرانسه سرانجام به سرنگونی سلطنت در اوت ۱۷۹۲ انجامید.

در حقیقت در سال ۱۷۹۳، در حالیکه چهار سال از آغاز انقلاب فرانسه، میگذشت وماری آنتوانت دیگر ملکه فرانسه نبود. همسرش، پادشاه لوئیس شانزدهم، نیز به جرم جنایت علیه فرانسه اعدام شده بود و او نیز پس از محاکمه سریع، به مجازات اعدام محکوم شد.

ماری۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گفته می شود که او در زندان، از فرزندانش جدا شده و مورد تحقیر اسیرکنندگانش قرار گرفته، با کمال میل به گیوتین رفته است. این زن که روزگاری زندگی باشکوهی سلطنتی را رهبری می کرد، در نهایت گرفتار وضعیتی شد که سرنوشت او را به پایین درجات زندگی آورده بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *