“آژنگ نیوز”:گالری تاریخی کورسودر میلان به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس خود بازسازی می شود.

اینجا یکی از چندین مرکز خرید آرکید نمادین شهر ایتالیا است .گالری کورسو یکی از تفرجگاه‌های خریدو گذرگاهی میراث فرهنگی میلان، درست وبه موقع درصدمین سالگرد تولدش، تغییر چهره داده است. این کوچه پوشیده از سقف های گنبدی شیشه ای از سال ۱۳۹۱ میلادی در حال انجام عملیات بازسازی است که شامل تعویض کاشی کف، مرمت نما، تعویض سقف شیشه ای و تثبیت سازه فلزی سقف هشت ضلعی بوده است.

میلان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گالری کورسو یکی از پنج کوچه خرید و پاساژی است که از قرن نوزدهم از گالری ویتوریو امانوئل ۲ الگوبرداری شده و در دوره بین دو جنگ جهانی ساخته شده است. این نوع معماری به نماد کلاسیک میلان تبدیل شده است و مورد علاقه بازدیدکنندگان است. به همین دلیل است که برای دولت شهر ضروری بود که عظمت و اعتبار خود را از طریق تلاش‌های گسترده نوسازی احیا کند. شرکت مسئول پروژه نوسازی Trivella Srl بود. بازگرداندن شکوه میراث بر اساس گزارش ها، بزرگترین چالش در روند بازسازی این گالری است که پیزا بکاریا را به گالری ویتوریو امانوئل ۲ متصل می کند، مربوط به بازسازی سقف آهنی و شیشه ای بود. در آن بخش حدود ۱۴۲۰ قطعه شیشه تعویض شد که هر کدام از نظر اندازه و طرح متفاوت بودند.

تاریخچه این مکان نشان می دهد که همیشه مکان مورد علاقه میلانی ها بوده است. در دهه ۱۹۶۰ این گالری میزبان سینماها و تئاترهای متعددی از جمله سینما کورسو، تئاتر کورسو و تئاتر مانزونی بود. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، این مکان به محلی برای ملاقات جوانان تبدیل شد که برای خرید و زندگی شبانه به آن مراجعه می‌کردند. با این حال، به گفته مقامات، تغییر شکل گالری کورسو هنوز کامل نشده است. پیشرفت‌های جدیدی در زمینه احیا مکانهای تاریخی وجود دارد تا آن را به یک مکان عمومی جذاب‌تر تبدیل کند. برخی از پروژه هایی که در حال حاضر در دست اجرا هستند، مربوط به ایجاد فضای سبز در داخل مرکز خرید تاریخی و نصب آثار هنری معاصر است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *