“آژنگ نیوز”:ساخت استادیوم فوتبال با الهام از مجموعه تخت‌جمشید و سبک معماری هخامنشی با کمک هوش مصنوعی میتواند مانند این تصاویر باشد.

استادیوم تخت جمشید - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هوش مصنوعی در معماری در مرحله متوسط ​​توسعه است و در ایجاد تصاویر با جزئیات عمیق و محاسبات عملی حل مسئله برتری دارد. هر دوی این مهارت‌ها، معماران را به سمت نقش سرپرستی طراحی سوق می‌دهند، گزینه‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را انتخاب و کنار می‌گذارند.هوش مصنوعی در معماری در مرحله متوسط ​​توسعه است و در ایجاد تصاویر با جزئیات عمیق و محاسبات عملی حل مسئله برتری دارد. هر دوی این مهارت‌ها، معماران را به سمت نقش سرپرستی طراحی سوق می‌دهند، گزینه‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را انتخاب و کنار می‌گذارند.

تخت جمشید - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

امروزه محدودیت‌های اولیه‌ی هوش مصنوعی در معماری بین توانایی‌های تصویرسازی و حل مسئله وجود دارد – این هوش مصنوعی توانایی استخراج شماتیک‌های قابل ساخت از تصاویر و تصاویر متقاعدکننده از شماتیک‌های ساختنی را ندارد.

تخت جمشید۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هوش مصنوعی (AI) در معماری در حال تبدیل شدن به یک ابزار فراگیر و قدرتمند است – همچنین فناوری است که خود را در مرحله‌ای ناخوشایند و میانی از توسعه می‌بیند. هوش مصنوعی می‌تواند مشکلات ساده و کاربردی مانند نحوه چیدمان یک پلان را با سرعت و تنوع بی‌نظیر حل کند. و می‌تواند دیدگاه‌های خلاقانه و گسترده‌ای را که از کل ارزش تصاویر اینترنت استخراج شده است، تنها با یک پیام کوتاه متنی ترسیم کند. اما اتصال این دو بخش از فرآیند طراحی، علم بنیادی و هنر معماری، گریزان به اثبات رسیده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *